مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان مطرح کرد:

رتبه ۲۵ هرمزگان در تعداد بازنشستگان کشوری/لزوم توجه ویژه به معیشت بازنشستگان در تهیه و تصویب قوانین

همایش ۲۵ ذی الحجه گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان روز سه شنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۲ در محل سالن فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، این مراسم با حضور «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، «احمد مرادی» نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، «محسن دوادی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان، اعضای شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و با حضور پر شور بازنشستگان و فرهیختگان در فرهنگسرای طوبی برگزار شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک فرا رسیدن ۲۵ ذی الحجه روز خانواده وتکریم بازنشستگان گفت: روز خانواده و تکریم از بازنشستگان یادآور تلاش ها و تکاپوی ارزنده و ارزشمند قشری فرهیخته، اندیشمند و صاحب تجربه و مهارت است که صادقانه سی سال از بهترین سالهای عمر خود را در راه خدمت رسانی به هم وطنان و هم نوعان خود صرف نموده اند و با همت مضاعف در جهت توسعه پیشرفت و آبادانی ایران عزیز کوشیده اند.

دوادی گفت: حوزه معیشت که یک موضوع اساسی و ملی است و دولت سیزدهم عزت و کرامت بازنشستگان و پاسداشت منزلت اجتماعی آنان به عنوان یک اصل مهم سرلوحه برنامه های دولت قرارداده است.

وی افزود: انجام چنین امر مهمی، همت تمام مسئولین کشور را می طلبد که در تهیه و تصویب قوانین برای معیشت بازنشستگان توجه ویژه ای داشته باشند.

او اضافه کرد: با انتصاب دکتر ترکی به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری اقدامات درخور توجهی در زمینه پیگیری مطالبات بازنشستگان انجام شد که از آن جمله می توان به اجرای مصوبه افزایش ۱۵درصدی حقوق بازنشستگان دانشگاه علوم و پزشکی که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده، پیگیری اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان از ۱ مهر ۱۳۹۹ لغایت ۱ فروردین ۱۴۰۰ که با پیگیری های انجام یافته در آینده نزیدک محقق خواهد شد، پیگیری اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت کشوری و پرداخت و به روز رسانی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه آتیه سازان حافظ بعنوان کارگزار بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد.

دوادی ادامه داد: افزایش پرداخت وام ضروری بازنشستگان از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به ۳۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و طرح حمایت از پایان نامه های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان (حمپاد) آنان و برداشته شدن سقف تعهدات بستریهای عمومی و تخصصی و بیماران خاص را می توان بخشی دیگر از خدمات صندوق بازنشستگی در سال جاری برشمرد.

محسن دوادی افزود: صندوق بازنشستگی استان با داشتن بیش از ۱۹ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر، رتبه ۲۵ کشور را از نظر تعداد بازنشستگان دارد و بیش از ۶۳ درصد از بازنشستگان استان را آموزش و پرورش و ۱۶ درصد از بازنشستگان را بازنشستگان دانشگاه علوم و پزشکی و خدمات بهداشتی تشکیل می دهند.

درادامه مراسم، «احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در محفل بازنشستگان اظهار کرد: بازنشستگان فداکاران عرصه تلاش و کار و کوشش هستند که همه ما مدیون جانفشانی و از خودگذشتگی آنان هستیم.

وی افزود: بازنشستگان بهترین عمر خود را در راه خدمت به مردم صرف کردند؛ معلمان و کارمندان آیینه تمام نمای شاغلین کشور هستند که با تمام وجود کار کردند و با صرف لحظه لحظه زندگی خود توانستند مدال کوشش و تلاش را در کشور به دست بیاورند.

وی گفت: دغدغه بسیاری از بازنشستگان استان اشتغال فرزندان آنهاست که باید هرچه زودتر این دغدغه برطرف شود.

گفتنی است این مراسم با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از بازنشستگان و پیشکسوتان برگزار شد و در پایان ۵ نفر از بازنشستگان نمونه دستگاه‌های اجرایی تجلیل شدند.

براساس این گزارش، در محور علوم ، آموزش و پژوهش دکتر محمد کاوئی در محور علوم، آموزش و پژوهش دکتر سهیلا معین در محور فعالیت های ورزشی زهرا عبدالهی در محور ایثار و فداکاری، علوم، آموزش و پژوهش حسین قنبری باغستانی در محور ایثار و فداکاری ، علوم ، آموزش و پژوهش دکتررضا برومند به عنوان بازنشستگان نمونه استان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.