با حضور مسئولان استانی و بازنشستگان برگزار شد؛

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کردستان/ ۳۰ بازنشسته کشوری به مسابقات منطقه‌ای راه یافتند

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان استان کردستان با معرفی منتخبین و تجلیل از نفرات برتر برگزار شد و ۳۰ نفر از ورزشکاران خانم و آقا به مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات راه یافتند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیر صندوق بازنشستگی استان و دیگر مسئولین و جمعی از بازنشستگان با رقابت ۳۱۰ داوطلب در هشت رشته در دو بخش انفرادی شامل رشته‌های «شطرنج، دارت، تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ بادی و شنای کرال سینه» و بخش همگانی شامل رشته‌های « دوامدادی، فوتبال دستی و پتانک» در محل سالن آمفی تئاتر خانه امید بازنشستگان در سنندج برگزار شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در این آیین، تکریم بازنشستگان را وظیفه اصلی خود و مجموعه صندوق برشمرد و اظهار کرد: ما دستگاه متولی ورزش نیستیم و رسالت خطیر من و همکارانم در این مجموعه بررسی و برقراری عدالت و احقاق حقوق بازنشستگان است.

«محمد احمدی» هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد روحیه شادی و نشاط اجتماعی و تقویت سلامت جسمی، روحی و روانی بازنشستگان عنوان کرد و گفت: مسابقات قهرمانی اولویت ما نیست، امیدواریم با ترویج ورزش و جشنواره ورزشی بازنشستگان، از سوی منتخبین به عنوان سفیر ورزش در سالیان آتی حضور بیشتر و پررنگ تری از بازنشستگان را در جشنواره شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بازنشستگان استان کردستان در سطح کشور، کم نظیر هستند، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۱۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند که در قیاس کشوری جزو استان‌های مطلوب محاسبه شده است.

مدیر صندوق بازنشستگان استان کردستان گفت: بازنشستگان گرانقدر که بهترین روزهای زندگی خود را در راه خدمت به جامعه گذرانده است شایسته تکریم، تجلیل و تقدیر هستند.

احمدی درادامه با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت سالمندان بیان کرد: فلسفه برگزاری چنین مسابقاتی ایجاد انگیزه و تحرک است تا محرکی باشد برای اینکه بازنشستگان به طور مداوم و مستمر به ورزش اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه کردستان پانزدهمین استان از لحاظ تعداد بازنشستگان در کشور است، اظهار کرد: کردستان بیش از ۲۸ هزار بازنشسته کشوری دارد که از این تعداد ۲۶ درصد زن و مابقی مرد هستند.

رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز با بیان اینکه احترام و خدمات رسانی به بازنشستگان سرلوحه کار مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد، گفت: مصوبات ستاد هجدهمین بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه را پیگیری می کنیم و با توجه به اینکه استاندار نیز خودشان رئیس ستاد بودند و تأکید کردند تمامی مصوبات توسط دستگاه های متولی انجام و گزارش آن به مدیریت صندوق بازنشستگی استان فرستاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گفت: دکتر زارعی کوشا استاندار، آقای همایون جنتی از بازنشستگان فعال و سرشناس را بعنوان مشاور خودشان در امور بازنشستگان انتخاب و ان شاءالله در آینده نزدیک امورات اداری انجام و به ایشان ابلاغ خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این رقابت ها، حضور بازنشستگان را در رقابت های ورزشی موجب افزایش شور و نشاط در بین بازنشستگان خواند و اظهار داشت: برگزاری این نوع جشنواره ها و رقابت های ورزشی، باعث سلامت جسمی و روانی بازنشستگان، حس امید به زندگی را در بین آنان افزایش خواهد داد.

گفتنی است در پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری که با رقابت ۳۱۰ داوطلب در دو بخش «انفرادی» و «همگانی» در هشت رشته ورزشی شامل « دارت، تنیس روی میز، شطرنج، تیراندازی با تفنگ بادی، پتانک، فوتبال دستی، دو امدادی و شنای کرال سینه» در دوبخش بانوان و آقایان در کردستان برگزار شد، ۷۲ نفر آنان با کسب مدال تجلیل شدند و ۳۰ نفر ( خانم و آقا) در رشته‌های مذکور به مقام قهرمانی رسیدند و به مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات راه یافتند.