هلدینگ «صنایع و معادن» صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل شد

مراسم معارفه اعضای هیات مدیره «هلدینگ صنایع و معادن» صندوق بازنشستگی کشوری، با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران این صندوق برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای ساماندهی به شرکت‌های زیرمجموعه و تشکیل هلدینگ‌های تخصصی صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ صنعت و معدن راه‌اندازی و وظایف آن به شرکت آتیه صبا واگذار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن قدردانی و تشکر از تلاش‌های علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، دکتر احمدرضا نیک‌کار را به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن معرفی کرد.
اسلامیان گفت: در گذشته و در حوزه اقتصادی صندوق با وجود سه هلدینگ غیر تخصصی و تنوع در حوزه‌های مختلف فعالیت با مشکلات خاصی مواجه بودیم که ضرورت ساماندهی هلدینگ‌های تخصصی را افزایش داد. در همین راستا هلدینگ صنایع و معادن پس از سه هلدینگ مالی، غذایی و ساختمان تشکیل شده و نقل و انتقالات شرکت‌های زیرمجموعه آن در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های کشور در کنار حوزه انرژی، حوزه صنعت و معدن است، افزود: حل مساله تحریم برای کشور یک فرصت مناسب ایجاد کرده است که امیدواریم با تدبیر و برنامه در حوزه اقتصادی صندوق و هلدینگ‌ها بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.
اسلامیان افزود: در هلدینگ صنایع و معادن مجموعه‌های بزرگی داریم که باید برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنیم و کارهای اثرگذار، توسعه‌ای و ماندگاری انجام دهیم.
در پایان این مراسم «مهدی مشایخی»، «محمود طهماسبی کهیانی» و «علی بخشایش» نیز به عنوان اعضای هیات مدیره «هلدینگ صنایع و معادن» معرفی شدند.
دکتر نیک‌کار، دارای مدرک فوق دکترای رشته مدیریت و برنامه‌ریزی از دانشگاه هاروارد آمریکا و فوق لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه تگزاس است و همچنین جانشین سابق وزیر راه و قائم‌مقام سابق وزیر صنایع در آموزش و تحقیقات بوده است.

تهیه و تنظیم: راحله شیخ