منابع درآمد بازنشستگی

سالمندان برای تصمیم گیری درمورد بازنشستگی شان نیازمندند تا اطلاعاتی درخصوص سیستم های بازنشستگی کسب کرده باشند به دلیل اینکه اندوخته های بازنشستگی خود را به صورت حقوق بازنشستگی دریافت خواهندکرد. حتی ممکن است افراد درطول زندگی خود علاوه بر پس اندازهای بازنشستگی، سرمایه‌گذاری‌های دیگری نظیر اوراق قرضه، املاک و … داشته باشند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کشور بریتانیا دارای نظام بازنشستگی سه لایه است که هدف این نظام سه لایه، پرداخت حقوق بازنشستگی با درنظرگرفتن حداقل نرخ ثابت حقوق بازنشستگی برای جلوگیری از فقر است. همچنین انواع مختلف حقوق بازنشستگی نظیر دولتی، خصوصی و شخصی وجود دارد؛ حقوق بازنشستگی دولتی که توسط دولت پرداخت می شود، حقوق بازنشستگی خصوصی توسط کارفرما و حقوق بازنشستگی شخصی نیز توسط فرد برقرار می شود.

حقوق بازنشستگی دولتی
در دوران بازنشستگی به بازنشستگان درآمدی منظم از یک منبع قابل اعتماد پرداخت می شود که مقدار آن برای اکثریت بازنشستگان برای ایجاد یک زندگی آسوده مناسب است. بنابراین ایده ی خوبی وجود دارد که فرد بازنشسته منبع درآمد دیگری داشته باشد. مستمری های بازنشستگی دستخوش بسیاری از اصلاحات قرار می گیرد که این موضوع بسیار پیچیده است.

حقوق بازنشستگی خصوصی
این نوع حقوق پرداختی از یک شرکت به شرکتی دیگر متغیر است اما به عنوان یک عنصرکلیدی (سهم کارفرما) محسوب می شود. این گونه از اشکال حقوقی به صورت تسهیلات ارائه می شود که حقوق و دستمزد نامیده می شودکه راهی برای پرداخت حق بیمه و مالیات کمتر است و به عنوان پس انداز برای دوران بازنشستگی در نظر گرفته می شود.

حقوق بازنشستگی شخصی
این نوع حقوق به افراد اجازه می دهد که در صندوق های شخصی خود سرمایه گذاری کنند.

تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد