دکتر برادران مدیرعامل هلدینگ انرژی شد

مرحله جدید از ساماندهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی با تشکیل هلدینگ انرژی آغاز شد. روز گذشته مراسم معارفه اعضای هیات مدیره این هلدینگ با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران این صندوق برگزار شد. این هلدینگ در قالب شرکت سرمایه‌گذاری صندوق فعالیت خواهد کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری دکتر علیرضا برادران مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق را به عنوان مدیرعامل هلدینگ انرژی معرفی کرد.
اسلامیان در این مراسم گفت: خوشبختانه به کمک اعضای هیات مدیره صندوق ظرف یکسال گذشته مصوبه تشکیل هلدینگ‌های تخصصی را برای جهت ایجاد هم‌افزایی و تمرکز فعالیت‌ها به صورت تخصصی از هیات امنا گرفتیم و امیدواریم با راه‌اندازی این هلدینگ‌ها شاهد افزایش بهره‌وری در سیستم‌ها باشیم.
وی با اشاره به فشار اقتصادی کشور افزود: صندوق‌های بازنشستگی باری بر دوش دولت هستند، امسال حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان کسری داشتیم و برای این کسر بودجه و تامین حقوق بازنشستگان با دولت و مجلس و سازمان برنامه جلسات متعددی داشتیم و توضیحات مفصلی درباره مشکلات صندوق‌ها ارایه دادیم.
وی با اشاره به مزیت فعالیت در حوزه انرژی در کشور گفت: بحث مهم در هلدینگ‌ انرژی، ساختار مناسب، انتصاب مدیران لایق و انتخاب درست نقشه راه است. امیدواریم با استفاده از مدیران و مشاوران با سابقه بتوانیم از فضای مثبت به وجود آمده پس از اجرای برجام جداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.
در ادامه این نشست نعمت الله ایزدی رییس هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: تمام تلاش‌ها باید صورت پذیرد تا در ساختار جدید هلدینگ‌ها به نحوی عمل شود که معنای واقعی هلدینگ و تخصصی بودن آن تبیین شود. متاسفانه در ساختار گذشته الزامات تشکیل هلدینگ‌ها کم‌تر دیده شده بود و اشراف لازم برای ایجاد هم افزایی وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه افزایش کارآمدی هلدینگ‌ها نیازمند رسیدگی، حمایت و تلاش بیشتر مدیران است افزود: مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ‌ها و شرکت‌ها باید تعامل بیشتری داشته باشند. دوستانی که این مسوولیت‌ها را پذیرفتند باید زمان بیشتری بگذارند و از ظرفیت‌هایی که باعث هم‌افزایی می‌شود، استفاده بهتری کنند تا شاهد شکوفایی در هلدینگ‌ها باشیم.
محمود شهشهانی‌پور معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق نیز گفت: از سال گذشته مطالعات زیادی در زمینه تشکیل هلدینگ‌های تخصصی زیرمجموعه صندوق انجام شد، که با خرد جمعی و براساس مصوبه هیات امنا تشکیل شش هلدینگ مورد موافقت قرارگرفت و درحال حاضر هلدینگ حمل و نقل و گردشگری را درهلدینگ صنعت و معدن نگهداری کردیم و آخرین هلدینگی که امروز معارفه آن انجام می‌شود هلدینگ انرژی است.

تهیه و تنظیم: راحله شیخ
عکس: سیدحمزه قاضی میرسعید