گزارش سرمایه گذاری بلندمدت صندوق های بازنشستگی در جهان

در سال ۲۰۱۴، تسهیلات مالی طولانی مدت سرمایه گذاران در بخش موسسه‌ای به عنوان یک اولویت شناخته شد. یک بررسی سالانه برای مشخص شدن نقش سرمایه داران بزرگ موسسه‌ای در ایجاد یک منبع ثابت سرمایه‌گذاری طولانی مدت طراحی شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، درحال حاضر اطلاعات موجود در این گزارش حاکیست موسسات سرمایه گذاری همواره درتلاشندکه صندوق‌های بزرگ خود را با چالش‌های سرمایه‌گذاری تطبیق دهند.
بررسی صورت گرفته شامل ۷۵ طرح بازنشستگی است و متشکل از ترکیبی از طرح‌های بازنشستگی مزایای معین و مشارکت معین است که در مجموع دارای ۳.۹ هزار میلیارد دلار هزینه است. یافته‌های ۵۰ طرح توسط صندوق‌های بازنشستگی بزرگ ارائه شده است و یافته‌های ۲۵ طرح دیگر از منابع در دسترس عمومی فراهم شده است. اطلاعات از ۱۰۴ موسسه سرمایه‌گذار و ۳۵ کشور در سراسر جهان از جمله برخی از کشورهای غیر OECDشامل برزیل، هند، اندونزی، نیجریه و آفریقای جنوبی با درنظر گرفتن بیش از ۱۰.۴ تریلیون دلار دارایی گردآوری شده است .
این نظرسنجی یک منبع اطلاعات برای سیاستگذاران و سرمایه‌گذاران موسسه‌ای به منظورکمک به پیشبرد دستورکار سیاست کاری خود در تأمین مالی طولانی مدت توسط موسسات فراهم می‌کند.
از نکات برجسته این گزارش می‌توان به دارایی‌های تحت مدیریت توسط بزرگترین صندوق درجهان، ارتقاء موقعیت مالی و حقوقی بازنشستگان، افزایش تخصیص سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاران موسسه‌ای که درصدد بدست آوردن روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری زیرساختی هستند؛ اشاره کرد.

تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد