امام جمعه تبریز در دیدار با بازنشستگان آذربایجان شرقی:

تجلیل از بازنشستگان منحصر به یک روز از سال نیست

جمعی از نمایندگان بازنشستگان و ایثارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز دیدار و گفت و گو کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی به همراه جمعی از بازنشستگان و روسای کانون های بازنشستگی استان با هدف تعامل و طرح مهم ترین مسائل بازنشستگان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار صمیمی «طاهره احمدزاده» مدیر استان، در خصوص عملکرد صندوق بازنشستگی و مسائل مربوط به بازنشستگان و تکالیف دستگاه های اجرایی درجهت افزایش روحیه جامعه بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

اسکندرنژاد رئیس هیات مدیره بنیاد فرزانگان استان آذربایجان شرقی نیز در خصوص سالمندی و پیری جمعیت و روند افزایش آن و اقدامات لازم و سیاست های دولت جهت کاهش هزینه ها و مشکلات توضیحات مبسوط ارائه کرد.

وثوقی نیز به عنوان نماینده کانون های بازنشستگان کشوری استان سخنانی در خصوص اجرای همسان سازی و معیشت زندگی در دوران بازنشستگی و تعهدات سقف بیمه تکمیلی و هزینه های جامعه در قبال حقوق دریافتی و مطالبات بازنشستگان ارایه کرد.

حجت الاسلام ولمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در این دیدار به وظایف دولت جهت توجه به بازنشستگان جهت انگیزه دادن به کارکنان و افزایش خدمات و تکریم به بازنشستگان اشاره و تاکید کرد: این امر نباید به یک روز از سال اختصاص یابد.

وی در خصوص پیری جمعیت نیز گفت: باید هر دستگاه اجرایی برای جوانی جمعیت و ازدواج و فرزند آوری اهرم های تشویقی اتخاذ نماید؛ چراکه اقتدار و امنیت هر کشوری به نیروی انسانی آن کشور بستگی دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت احترام به بازنشستگان و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: احترام به بازنشستگان باید تحت هر شرایطی انجام شود.

وی گفت: امید به زندگی نسبت به اوایل انقلاب بیشتر شده است.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان خواستار توجه دولت به بازنشستگان و شاغلین شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این مسائل بهتر است با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار نیز مطرح شود و ما هم انشاالله درخواست های بازنشستگان را به مقام های ارشد و نمایندگان انعکاس می دهیم تا جلسه ای در این خصوص تشکیل و مسائل عزیزان بازنشسته پیگیری شود.