ظرفیت های هنر هشتم به هم افزائی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری می انجامد

دکتر اسلامیان درگردهمائی مدیران روابط عمومی صندوق:
‌ ظرفیت های هنر هشتم به هم افزائی شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری می انجامد

روابط عمومی‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خود موجب ایجاد هم افزایی و نزدیک شدن شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمود اسلامیان در گردهمائی مدیران و روسای روابط عمومی شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به راه اندازی هلدینگ‌ها در سال گذشته اظهارداشت: روابط عمومی‌ها با استفاده از ظرفیت‌های خود می‌توانند موجب ایجاد هم‌افزایی و نزدیک شدن شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بشوند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی افزود: ما در صندوق بازنشستگی کشوری نیاز به هم افزایی داریم و همه باید در حوزه‌های مختلف برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری که در نشست مشترک هم اندیشی روابط عمومی‌های هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه حضور پیدا کرده بود با اشاره به شرایط خوبی که بعد از برجام در کشور به وجود آمده گفت: شک نداشته باشید ما با عزت و افتخار از تنگناه ها و چالش‌های پیش آمده گذر کردیم و همسایه‌های ایران آقایی کشور ایران را پذیرفتند.
نشست مشترک هم‌اندیشی روابط عمومی‌های هلدینگ‌ها و شرکت‌های صندوق بازنشستگی در محل کارخانه آپادانا سرام برگزار شد.
در ادامه این مراسم دکتر اسماعیل قدیمی، استاد علوم ارتباطات اجتماعی با اشاره به تاریخچه روابط عمومی و خاستگاه ابتدایی این علم افزود: در کشور ما روابط عمومی به مفهوم علمی و حرفه‌ایی آن نداریم و روابط عمومی ها جای خود را به تبلیغات داده است.
دکتر قدیمی با اشاره به تعریف روابط عمومی به عنوان یکی از پدیده‌های نظام اقتصادی بازار آزاد خصوصی سازی شده گفت: ما همه جا باید از واژه حرفه‌ای استفاده کنیم چون روابط عمومی واقعاً حرفه ای با خصیصه‌های بسیار زیاد است.
این استاد علوم ارتباطات اجتماعی با برشمردن خصوصیات یک روابط عمومی حرفه‌ای افزود: در کشور ما یکی از بزرگترین ناکامی‌های روابط عمومی‌ها این است که در عرصه توسعه سازمانی نقش فعالی ندارد.
در ادامه این نشست دکتر احمد یحیایی ایله ای، استاد و صاحب نظر روابط عمومی با اشاره به خصوصیات یک کارمند روابط عمومی بزرگترین قابلیت یک مسئول روابط عمومی را داشتن گوش‌های شنوا برای شنیدن انتقادات دانست.
این استاد روابط عمومی گفت: فلسفه روابط عمومی‌ها مردمداری است و امروز شاهد این هستیم که روابط عمومی‌ها از خصیصه مردمداری منحرف شده‌اند.
یحیایی انحراف شدید دیگری که گریبانگیر روابط عمومی‌ها است را درگیری بیش از حد با تبلیغات مناسبتی، تبلیغات تجاری و تبلیغات سیاسی دانست و افزود: این درگیری‌ها باعث شده روابط عمومی‌ها از اصل خود که رفتن به سمت مردم است باز بمانند.