کادر دریایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، ایرانی می‌شود

در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد نیروهای شاغل در کادر دریا غیر ایرانی هستند و طی شش سال آینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مقطعی خواهد رسید که تمام نیروهایش چه در بخش عرشه و چه مهندسی کشتی ایرانی خواهند بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از مانا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم اعزام دانشجویان جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه دریانوردی نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح بخش قابل توجهی از افراد واجد برای جذب در کادر دریا از میان واجدین شرائط خدمت سربازی انتخاب شدند. این افراد از ابتدای ورود به کشتیرانی بورسیه می‌شوند به گونه‌ای که علاوه بر گذراندن دوره آموزشی سربازی خود، در بخش مهندسی و عرشه به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شوند.
دکتر سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۰ درصد نیروهای شاغل بر روی ناوگان غیرایرانی هستند گفت: طی شش سال آینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مقطعی خواهد رسید که تمام نیروهایش چه در بخش عرشه و چه مهندسی کشتی ایرانی خواهند بود.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سفارش ساخت کشتی نیز گفت: ظرفیت‌های محدودی در داخل کشور وجود دارد که متاسفانه به دلیل مشکلات تحریم و … در طول سال های گذشته نتوانسته رشد و توسعه پیدا کند این ظرفیت باید با مشارکت با شرکت های معتبر بین المللی توسعه پیدا کند. بدون مشارکت با شرکت های صاحب تکنولوژی نمی توانیم پیشرفتی در بخش ساخت کشتی داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت اقتصادی بودن و مدت زمان ساخت کشتی در شرکت های بزرگی مانند کشتیرانی افزود: در حال حاضر مدت زمان ساخت بزرگترین کشتی ها در دنیا حدود دو سال است بنابراین سرعت ساخت کشتی بسیار مهم است لذا باید بخش کشتی سازی در کشور تقویت شود تا این مدت ساخت در داخل با کشتی سازی های دنیا رقابت کند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه اندازی خطوط کشتیرانی به اروپا گفت: حدود هفت سال بود که به دلیل تحریم ها خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اروپا قطع شده بود اما با برداشته شدن تحریم ها خطوط ما به شمال و جنوب اروپا و بنادر هامبورگ، آنتو‌رپ و جنوا در ایتالیا وسپس به اسپانیا به طور دائمی برقرار شده است.
دکتر سعیدی از احیای خط خلیج فارس به آمریکای لاتین و بنادر برزیل، آرژانتین و اوروگوئه خبر داد و گفت: با برقراری این خطوط صادرات و واردات از کشورهای آمریکای لاتین با هزینه کمتری انجام خواهد شد.