وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع عظام در قم دیدار کرد

دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع و آیات عظام در قم دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که به قم سفر کرده بود، با مراجع و آیات عظام آقایان: صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شهرستانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی و هاشمی شاهرودی دیدار و گفت و گو کرد.
آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به دکتر علی ربیعی گفت: خیلی خوشحال هستم که افرادی چون شما که نیت پاکی در انجام کار‌ها دارند در حال خدمت به جامعه هستند و امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد.
آیت الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت هفته کارگر به شهر قم سفر کرده بود با تشکر از زحمات دولت تدبیر و امید برای خدمت به مردم و با اشاره به سخنان دکتر علی ربیعی درخصوص کارشکنی‌هایی که به بهانه انتقاد از برجام در کار دولت می‌شود، اظهار داشت: قبلا فساد بود و حالا که این دولت این مسئله را حل کرده نمی‌گذارند کار شود.
آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعه در قم با انتقاد از مخالفت‌ها با برجام گفت: دولتمردان ما که در همین شرایط سخت زحمت می‌کشند اجرشان نزد خداوند محفوظ است.
این مرجع تقلید افزود: متاسفانه عده‌ای در مملکت ما نمی‌گذارند اشخاصی همانند شما که با حسن نیت در دولت کار می‌کنند و زحمت می‌کشند به کار خود به راحتی ادامه دهند اما با همه این سختی‌ها و در همین شرایط که زحمت می‌کشید اجر آن نزد خداوند محفوظ است.
وی با اشاره به گزارشات دکتر علی ربیعی درخصوص خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر خدمات دولت تدبیر و امید به مردم به ویژه در بحث برجام گفت: کارهای شما اسباب خوشحالی ماست و بسیار خوشحالیم که امثال شما در راس کار‌ها هستند؛ خدا شما رو حفظ کند و مطمئن باشید خداوند اجر شما را می‌دهد.
آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از اختلاف‌افکنی‌هایی که در کشور به بهانه انتقاد از برجام علیه دولت صورت می‌گیرد گفت: متاسفانه عده‌ای ملتفت نیستند و در کار‌ها اخلال می‌کنند و ما همیشه دعا می‌کنیم که خداوند آن‌ها را هدایت کند تا مشکلات را بیش از این ایجاد نکنند.
وی افزود: قطعا آن‌ها که با دولت همکاری بیشتری کنند تا مشکلات مردم رفع شود اجرشان پیش خدا بیشتر است.
این مرجع تقلید خطاب به دکتر علی ربیعی گفت: خیلی خوشحال هستم که افرادی چون شما که نیت پاکی در انجام کار‌ها دارند در حال خدمت به جامعه هستند و امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد.
آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به وزیر کار گفت: من از همه شما دولتمردان تشکر می‌کنم و سلام مرا به همه آن‌ها برسانید.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود گفت: همه افراد در زمینه رفاه مردم باید اهتمام جدی داشته باشند و اسلامیت ما اقتضا می‌کند که در این زمینه کار کنیم.
وی خاطر نشان کرد: همه باید به فکر مملکت باشیم و از دیگر مملکت‌ها عقب نباشیم .
وی در پایان گفت: بسیار خوشحالم که افرادی چون شما دست‌اندرکار امور هستند که برای حل مشکلات جامعه تلاش می‌کنند و سلام مرا به همه آقایان در دولت برسانید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار تاکید کرد: در بحث برجام فعالیت خوبی از سوی دولت انجام گرفت و باعث بالا رفتن اعتبارمان در سطح دنیا شد اما مشاهده می‌کنیم که عده‌ای در این مسیر کارشکنی می‌کنند.
دکتر علی ربیعی گفت: به شهادت دفترچه‌های بیمه، اشتغال در کشور ما افزایش و به معدل قابل قبولی در این زمینه رسیده‌ایم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در موضوع مبارزه با معضل طلاق در جامعه نیز کارهای خوبی انجام شده است، تصریح کرد: حدود ?? میلیون نفر از فقرا را اخیرا شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم که امیدواریم این کار‌ها رضایتمندی عمومی را در پی داشته باشد.
دکترربیعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خودم یک کارگر بوده و درد و رنج کارگران را درک می‌کنم، خاطرنشان کرد: در بحث برجام فعالیت خوبی از سوی دولت انجام گرفت و باعث بالا رفتن اعتبارمان در سطح دنیا شد اما مشاهده می‌کنیم که عده‌ای در این مسیر کارشکنی می‌کنند.
وی تاکید کرد : مردم باید آرامش و ثبات را احساس کنند.
آیت‌الله حسین وحید خراسانی در دیدار دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت هفته کارگر به شهر قم سفر کرده بود، گفت: پیامبر خاتم‌الانبیا (ص) که اول شخص عالم وجود است فرمودند کسی که یتیمی را کفالت کند ارزش والایی در این عالم دارد و کار شما از این جهت قابل ستایش است.
وی با اشاره به سخنی از امام موسی‌ بن جعفر (ع) درخصوص رسیدگی به نیازمندان و مستمندان اظهار داشت: کارهایی که برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان و افراد مستحق انجام شود قابل ستایش است و از این جهت کار وزارتخانه شما مایه برکت خواهد بود و ان‌شاءالله خدا نیز کمک خواهد کرد.
این مرجع تقلید اضافه کرد: هر کاری که برای خدا بود با استمداد از امام زمان (عج) به نتیجه خواهد رسید و امیدواریم شما در کار خود که بخشی از آن رسیدگی ایتام و مستمندان است موفق باشید و بدانید این کارهای شما و مشابه این کارها که توسط دیگر دولتمردان انجام می‌شود خدمت به خدا و امام زمان (عج) است.
آیت‌الله وحید خراسانی با بیان اینکه رسیدگی به ایتام و تفقد از بیچارگان و تلاش برای بهبود اوضاع بازنشستگان و دیگر اقشار مردم کاری با ارزش است، تصریح کرد: بسیاری از جوانان به ثمر رسیده امروز به دنبال کار و ازدواج هستند و حل مشکلات آنها و تلاش برای آن جزو باقیات و صالحات دولت خواهد بود.
آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران از خدمات دولت تدبیر و امید و به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر کرد.
دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در دفتر آیت الله سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در جریان این دیدار، دکتر علی ربیعی گزارشی از فعالیت‌های تحت امر خود در سه حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی ارائه داد و همچنین اقدامات این وزارتخانه برای رسیدگی به وضع ایتام، محرومان، بازنشستگان و… را تشریح کرد.
در پایان این دیدار نیز آیت الله شهرستانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید و به ویژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم اقدامات مجموعه دولت آقای روحانی با سرعت به انجام رسیده و موجب رفاه حال بیشتر مردم شود.
آیت الله نوری همدانی نیز در دیداری اظهار داشت: دیدار شما توفیقی برای بنده است چرا که ویژگی‌های خاصی از جمله تقوا، نیت پاک، اخلاص، تعهد و مدیریت‌های موفق در عرصه‌های متعدد دارید و از این رو دیدار شما توفیقی برای اینجانب است.
وی افزود: خود شما اگرچه امروز وزیر کار هستید اما درد و رنج مشکلات کارگران را کشیده‌اید و تجربه نشان داده که اگر کسی خودش مشکلاتی را لمس کرده باشد بهتر می‌تواند در رفع آن مشکلات گام بردارد.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات فقر در جامعه ایران گفت: اسلام می‌خواهد که فقر در جامعه نباشد و یکی از آموزه‌های اسلام این است که همه انسان‌ها تلاش کنند تا مجموعه افراد یک جامعه از نظر اقتصادی زندگی به نسبتا مرفهی داشته باشند.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات جامعه ما دریافت ربا در برخی از بانک‌ها است تصریح کرد: در برخی بانک‌ها ربا و علاوه بر آن دیرکرد دریافت می‌شود که این کار حرام است؛ بانک‌ها نباید دیرکرد بگیرند؛ افراد بسیاری به دفتر ما نامه می‌دهند و در این مورد گلایه می‌کنند و ما نیز به دولت محترم و همین طور به آقای دکتر سیف رییس بانک مرکزی این موضوعات را انتقال داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راههای برطرف کردن فقر در جامعه مبارزه با قاچاق کالا و رونق تولید داخل‌ است و امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های خوب فقر در جامعه ما ریشه کن شود.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود ضمن تبریک هفته کارگر به همه کارگران ایران گفت: همه ما مدیون کار و کارگر هستیم و قطعا ظرفیت‌ها و منابع کشور باید به دست پرتوان کارگران باشد؛ کارگران حق بزرگی بر همه افراد جامعه دارند و باید بدانند که مقدس‌ترین کار‌ها کار آنان است و به همین دلیل بود که پیامبر اسلام بر پینه دستان کارگران که نشانه کار و زحمت آن‌ها است، بوسه می‌زد.
این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با بیان اینکه کارگر و مقام او در اسلام بسیار محترم است گفت: عبادت ۷۰ قسم دارم که با فضیلت‌ترین آن کار برای روزی حلال است و کارگرانی که با دسترنج خود نان می‌خورند، دری را از درهای بهشت را به روی خود باز می‌کنند.
آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار دکتر ربیعی: برای رفع مشکلات جامعه کارگری نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.
یکی از مراجع تقلید شیعه در قم خواستار تلاش همه جانبه دولت برای رفع مشکلات جامعه کارگری شد و از اقدامات دولت برای خدمت رسانی بهتر به مردم تشکر کرد.
آیت الله موسوی اردبیلی نیز در دیدار دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت هفته کارگر به شهر قم سفر کرده است اظهار داشت: تلاشتان این باشد تا در حل مشکلات کارگران از هیچ کوششی فروگذار نکنید.
این مرجع تقلید با بیان اینکه حقوق کارگران باید از تمام ابعاد مورد توجه مسوولان قرار گیرد گفت: تلاش برای رفع نیازهای کارگران ضروری و مستوجب رضایت خداوند است و از این رو باید برای رفع مشکلات کارگران و بهتر شدن زندگی آنان از تمام امکانات بهره برد.
آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه سلام بنده را خدمت آقای روحانی رییس جمهور و دیگر اعضای هیات دولت برسانید گفت: از اقدامات دولت در رفع مشکلات مردم تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشند.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین با آیت الله هاشمی شاهرودی دیدار کرد.