صندوق بازنشستگی کشوری برگزار می کند: همایش چشم انداز اقتصادی ایران و تاثیر آن بر سرمایه گذاری های صندوق

همایش یک روزه چشم انداز اقتصادی ایران و تاثیر آن بر مدیریت ذخایر و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی توسط موسسه سیاست پژوهی صبا و با همکاری صندوق بازنشستگی کشور ۱۱ خرداد ماه ۹۵ برگزار خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، همایش یک روزه چشم انداز اقتصادی ایران در مرکز همایش کتابخانه ملی و با محوریت «تاثیر بر مدیریت ذخایر و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی» یازدهم خرداد ماه امسال برگزار می گردد.
از آنجایی که اقتصاد ایران در سال ۹۵ با فرصت ها و تهدیدهای گوناگونی مواجه خواهد بود که منشاء بسیاری از آن ها بیرونی است. آغاز اجرایی شدن برجام و شوک های ناشی از آن شامل شوک تقاضای بیرونی مثبت در زمینه صادرات کالا، شوک مثبت نسبت تجاری در نتیجه کاهش هزینه نقل و انتقالات مالی و تجاری و اثر ثروتی مثبت در نتیجه دستیابی مجدد به سرمایه ها و منابع خارجی و صادرات بیشتر، از جمله مهم ترین فرصت هایی است که در کنار تهدیدهای اقتصاد جهانی مثل رکود اقتصادی، افت شاخص های بازار سهام، افت شدید قیمت جهانی نفت و گاز و کاهش رشد اقتصادی چین به عنوان شریک تجاری مهم ایران، می تواند در آستانه اجرای برنامه ششم توسعه، ظرفیت مناسبی را برای بررسی دقیق تر و ارائه راهکارها و پیشنهادات مناسب به بخش های مختلف اقتصادی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری را فراهم می آورد.
براساس این گزارش، همایش چشم انداز اقتصادی ایران در دو بخش، شامل چشم انداز ایران و جهان و همچنین الزامات شرایط جدید اقتصادی برای مدیریت ذخایر صندوق بازنشستگی کشوری در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
در بخش اول این همایش، به موضوعاتی از جمله «چشم انداز اقتصاد جهانی و فرصت های پیش روی اقتصاد ایران»، «وضعیت کلان اقتصاد ایران در سال»، «وضعیت بازار جهانی نفت و گاز در سال»، «بررسی وضعیت بازار سرمایه در سال»، «بررسی اصلاحات ساختاری و فرصت های ناشی از برنامه ششم توسعه» و در نهایت «بررسی ساختار بودجه ای و سیاست های مالی دولت در سال ۱۳۹۵»، پرداخته خواهد شد.
در بخش دوم نیز قرار است تا «ساختار و سازماندهی جدید هلدینگ ها»، «راهبردهای سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی» و «فرصت ها و زمینه های سرمایه گذاری صندوق در صنایع و بازارهای مالی، گردشگری، مسکن و …» بررسی شود.