همایش هم اندیشی روسای هیات مدیره شورای موقت کانون های بازنشستگی کشور برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی روسای هیات مدیره شورای‌ موقت کانون های بازنشستگی استان ها به میزبانی صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نخستین همایش هم اندیشی روسای هیات مدیره شورای موقت کانون های بازنشستگی استان های کشور با حضور نمایندگان هر استان به میزبانی صندوق بازنشستگی کشوری در تهران برگزار شد.
در این نشست، محمدرضا ترابی، معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، هدف از تشکیل این نشست را هم اندیشی و تبادل نظر درباره تبیین چگونگی انتخاب اعضای مجمع عالی شورای مرکزی بازنشستگان کشوری دانست و گفت: مجمع عالی شورای بازنشستگان باید با روشی کاملا دموکراتیک، با رعایت نسبت فراوانی جمعیت دستگاه های اجرایی کشور و به ازای هر ۱۰ هزار بازنشسته، یک نفر نماینده شکل بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه اعضای این شورا باید با محوریت بازنشستگان و از طریق کانون های بازنشستگی انتخاب شوند، اظهار داشت: این شورا باید بتواند با اثر گذاری در مراجع تصمیم ساز در جهت رفع برخی از نیازهای بازنشستگان نقش پررنگی ایفا نمایند.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه های متعدد از جمله بیمه، گردشگری، برون سپاری خدمات غیر حاکمیتی و سیستمی نمودن اکثر خدمات صندوق، انجام شده است، گفت: حضور نمایندگان رسمی از جمعیت یک میلیون و ۲۸۸ هزار نفری بازنشستگان در مراحل اجرایی این امور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
این گزارش حاکی است: هر یک از بازنشستگان حاضر در این نشست، به عنوان نماینده بیش از ۴۰ هزار بازنشسته کشوری حضور داشتند که در انتخابات شورای موقت کانون های بازنشستگی در سال گذشته به عنوان رییس هیات مدیره شورای موقت کانون های بازنشستگی استان ها انتخاب شدند.
در ادامه این نشست، ضمن ارائه نظرات بازنشستگان ارجمند، مقرر شد تا ظرف یک هفته پیشنهادات مذکور به اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، به منظور جمع بندی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی انتخابات مجمع عالی شورای مرکزی بازنشستگان، ارائه شود تا بر طبق آن نمایندگان انتخاب شده به منظور تشکیل مجمع عالی کشور به تهران معرفی شوند. مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و ۲۷۷ هزار نفر است.