رغبت چین به اعزام گردشگر و افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در ایران

همایش گردشگری ایران و چین با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، قائم مقام اتحادیه توریستی چین، مدیر اتاق بازرگانی پکن و مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، در این همایش که با استقبال بسیاری از چینی‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و اعزام گردشگر به ایران رو به رو شده بود، جمعی از دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران به معرفی فعالیت‌های خود پرداخته و از علاقه‌مندان چینی دعوت کردند تا برای همکاری و بازدید به ایران سفر کنند.
محسن قریب مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی طی سخنانی در این همایش، ضمن معرفی گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، به ارائه چشم انداز صنعت گردشگری ایران در طی ده سال آینده پرداخت و گفت: در ایران برای جذب بیست میلیون گردشگر در سال، نیاز به احداث ۵۰۰ هتل جدید است.
وی از علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد تا در صورت تمایل، به صورت مشارکت با این شرکت نسبت به ساخت هتل‌های جدید اقدام کنند.