حمایت جدی صندوق بازنشستگی کشوری از طرح های فرهنگی و ورزشی بازنشستگان

دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، تعدادی از مسوولان و بیش از ۸۰۰ ورزشکار بازنشسته امروز (سه شنبه) آغاز شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان که در سالن فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، دکتر محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه دوران بازنشستگی آغازی در زندگی انسان محسوب می شود، گفت: خداوند، عظمت های بسیاری را خلق کرده اما آنجا که به انسان می رسد می فرماید که «فتبارک الله احسن الخالقین». بنابراین این انسان قدرتی دارد که در هر شرایطی می تواند خود را بازیابد و دوره جدیدی را آغاز کند.
اسلامیان با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری از هر طرح که مایه نشاط و سلامت بازنشستگان شود، حمایت جدی می کند، اظهار داشت: ما از هر اقدام و طرح اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در جهت پویایی و نشاط بازنشستگان عزیز حمایت و پشتیبانی می کنیم.
وی افزود: در صندوق بازنشستگی جمعیت بزرگی از فرهیختگان کشور حضور دارند و این سازمان یک گنج واقعی است و این برای ما بسیار با اهمیت است.
حسین بابویی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی اظهار داشت: امروز همه دستگاه ها سرمایه های اصلی خود را منابع انسانی می دانند و سایر منابع مثل اموال و درآمدها پایین تر از آن قرار دارند. بنابراین آنچه که اهمیت دارد منابع انسانی است که مغز متفکر سازمان محسوب می شوند و باید به آن توجه جدی شود.
به گفته وی، اجرای جشنواره های ورزشی بازنشستگان، بهانه ای برای گردهم آمدن بازنشستگان، کمک به روحیه نشاط و سلامتی این عزیزان و در نهایت تبادل تجربه ها است که سازمان ها می توانند از آن بهره مند شوند.
عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم، با نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: نیکویی در کودکی، نشاط جوانی و وقار پیری سه ویژگی است که شخصیت انسان کامل را می سازد و خوشبختانه سالمندان و بازنشستگان ارجمند از هر سه ویژگی بهره مند شده اند.
رشیدی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان می شود که ورزش و اجرای جشنواره های ورزشی می تواند به سلامتی بیشتر این عزیزان و کاهش هزینه های درمانی کمک نماید.
رئیس اداره بازنشستگی و موظفین آموزش و پرورش شهر تهران نیز با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره ورزشی، یادآور شد: اداره بازنشستگی شهر تهران با بیش از ۱۲۰ هزار بازنشسته، به عنوان بزرگترین اداره بازنشستگی استان و حتی کشور محسوب می شود که در آن پنج کمیته مختلف برنامه ها و فعالیت هایی را برای عزیزان بازنشسته انجام می دهند.
غلامرضا اسماعیلی تصریح کرد: کمیته های فرهنگی و هنری، تربیت بدنی و صنایع دستی از جمله کمیته هایی است که برای بازنشستگان برنامه دارد و این عزیزان می توانند بر اساس علاقه خود در هر یک از کمیته ها ثبت نام و مشغول فعالیت شوند.
اسماعیلی تصریح کرد: باید برنامه های آموزشی مختلف و برنامه ریزی شده ای برای شاغلین سازمان ها که در آستانه بازنشستگی قرار دارند اجرا شود تا این عزیزان پس از ورود به دوره بازنشستگی دچار آسیب های روحی و یا جسمی بیشتری نشوند. به هر حال بازنشستگان، گنج های پنهان ادارات و سازمان ها هستند که ۳۰ سال تجربه و تلاش را همراه خود دارند و باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.
در ادامه این مراسم، ابراهیم بیاتانی، مسوول برگزاری دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان، با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در مقایسه با دوره قبل، چهار برابر شده است، گفت: در این دوره ۸۰۰ نفر ورزشکار بازنشسته شرکت کرده اند که یک رکورد بی سابقه حتی در کشور محسوب می شود.
وی اضافه کرد: در این دوره، مسابقات تیراندازی نیز اضافه شده و قرار است بر اساس برنامه ریزی ها در سال آینده تعداد رشته های ورزشی به هشت رشته افزایش یابد.
بیاتانی با بیان اینکه تدوین اساسنامه جامع و کلی ورزشی بازنشستگان یکی از کارهای ارزشمند در این حوزه بوده است، گفت: در صورت تصویب و نهایی شدن این اساسنامه می توان ورزش بازنشستگان را در قالب یک کار سیتمی، منظم و با برنامه ریزی اداره کرد.
دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان از امروز (سه شنبه) تا روز جمعه هفتم خردادماه ۹۵ به مدت چهار روز در رشته های ورزشی تنیس روی میز، تیراندازی، شطرنج و دارت در دو گروه آقایان و بانوان برگزار می شود.