شماره ۳۰۹ ماهنامه ثمر منتشرشد

شماره ۳۰۹ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی ثمر ویژه فروردین و اردیبهشت۹۵ در بخش‌های گوناگون و مطالب متنوع منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری؛ سرمقاله این شماره، با موضوع تخصصی شدن هلدینگ‌های صندوق و به قلم محمود اسلامیان نوشته شده است. در ابتدای این سرمقاله آمده است: صندوق‌های بازنشستگی در تمام دنیا برای بقا و حفظ ارزش‌ها و دارائی‌هایی که کارمندان و کارکنان‌شان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ناگزیر به فعالیت‌های اقتصادی هستند. اما در کشورمان به دلایلی از جمله تورم، عملکرد نادرست نهادهای دولت و همچنین نامناسب بودن شرایط و مقاومت‌هایی که از سوی مدیران صورت می‌گرفت، این اتفاق در عمل نیفتاد و شرکت‌هایی به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد که از بهره‌وری لازم و در نتیجه سودآوری مناسبی برخوردار نبودند.
در این شماره و در بخش «جامعه»، اخبار صندوق، میزگرد با اعضای هیات مدیره شورای کانون‌های بازنشستگی و گفت‌وگو با دکتر سیاوش مُکری و عباس رشیدی مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی و امین پورذاکری مدیرکل حقوقی صندوق منعکس شده است.
سیاست بازنشستگی کشور کانادا، ارتباط وضعیت مالی با برنامه ریزی دوران بازنشستگی، میکروبی با نام استرس‌های اجتماعی، سالمندی و لزوم برنامه‌ریزی‌های پیشدستانه، مصاحبه با مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق، پیشینه طرح خرید کالای مصرفی ایرانی بادوام، حقوق مالی زنان در قوانین کشور، پیشگیری و مهار دیابت با آموزه‌های طب سنتی ایرانی و راهنمای ورزشی خمیدگی ستون فقرات برای سالمندان بخشی از مطالب این شماره از ثمر است.