کفش ملی؛ با کیفیت خوب و قیمت مناسب

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی حضور کفش ملی در بازار کشور را سبب تعادل قیمت و جلوگیری از قاچاق کفش عنوان کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، منوچهر صالحی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی اظهار داشت: این گروه صنعتی با تغییر مدیریتی که صورت گرفت، سه مسأله راهبردی را مورد توجه ویژه قرار داد. اول اینکه، مردم با کفش ملی قهر کرده بودند، دوم اینکه تلاش شده تا کیفیت کالاهای عرضه شده به بازار بالاتر برود و سومین مسأله کاهش قیمت و ارائه کالای کیفی قابل صدور است.
صالحی با بیان اینکه کفش ملی برای گروه صنعتی ملی شخصیت، برای تولید کنندگان عزت و برای خریداران احترام ایجاد کرده است، گفت: کفش ملی تا پیش از این و در دوره های گذشته، برای سود بیشتر به ذینفعان و سهامداران خود، قیمت نامتعارف را برای کفش تعریف کرده بود که ما در دوره مدیریت جدید، همان نوع کفش عرضه شده را ضمن کیفی تر کردن با قیمت کمتری عرضه کردیم، که این موضوع سبب شد تا سود ما پایین تر بیاید اما در یک سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر به خریداران کفش ملی اضافه شدند.
وی تاکید کرد: وقتی کفش ملی حضور دارد و زنده است پیش آهنگ تولید ملی است و حضور کفش ملی سبب شده است تا قیمت کفش در بازار به نوعی در یک حالت تعادلی قرار بگیرد. ضمن اینکه با کمک به تولید داخلی، از ورود کفش قاچاق به دلیل قیمت مناسب کفش داخلی جلوگیری شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی با بیان اینکه حداقل ۱۰ کارخانه بزرگ تولید کفش انبوه وجود دارد که کفش هایشان برای کفش ملی تولید می شود، تصریح کرد: کفش های تولیدی این کارخانه ها با قیمت مناسب تولید می شود و بیش از هشت هزار نفر نیرو در این کارخانه ها مشغول به کار هستند.
وی گروه صنعتی طلوع پیام ایرانیان، تولید شیما، نهرین، البرز، بهشتیان، تولیدی تچرز و بزرگترین اتحادیه کفش تبریز را از جمله تولیدکنندگان کفش برای کفش ملی برشمرد.
وی یادآور شد: این نوع فعالیت ها ضمن جلوگیری از ورود قاچاق، از عرضه کالا یا فعالیت شرکت های کاغذی که وجود خارجی ندارند اما سودهای کلانی می برند نیز جلوگیری می کند. همچنین وجود کفش ملی مانع از توزیع کفش های بی کیفیت در بازار می شود و عملا کفش های بی کیفیت در کشور تولید نمی شود.
صالحی در ادامه گفت: ارتقاء وضعیت وکیفیت کفش ملی در این دوره سبب شده است بسیاری از سازمان های دولتی نسبت به خرید کفش های کارکنانشان از این مجموعه ی اقدام کنند.
وی تعداد پرسنل گروه صنعتی کفش ملی را ۷۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد پرسنل در کنار نیروهای خدماتی و فروشندگان کفش ملی درکشور به یک هزار و ۵۰۰ نفر می رسند.
صالحی با اشاره به برنامه های کفش ملی برای سال جاری و سال های آینده اظهار داشت: مهم ترین برنامه ما راه اندازی کارخانه بسیار شیک و مدرن تولید کفش برای خانم های ۱۴ تا ۳۲ سال است، همچنین تصمیم داریم تا در روز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) پای تک تک نمایندگان مجلس را مزین به کفش ملی کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی به نگارش نامه ای به رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: در این نامه که در قالب چهار بند تنظیم شده بود، ضمن تشریح فعالیت های گروه صنعتی ملی، از ایشان درخواست کردیم تا یک جفت کفش معظم له به موزه کفش ملی به عنوان سمبل این موزه، اهدا شود.
وی به شعارکفش ملی نیز اشاره کرد و افزود: از قدیم مردم به هم می گفتند که پا در کفش ما نکنید، اما ما می گوییم که «پا درکفش ملی بکنید».

تهیه خبر: سیدبهنام اخوت پور
عکس: مرکز ارتباطات گروه صنعتی ملّی