پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری: یک اقدام؛ دهها مزیت

اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان به مدیریت منابع مالی، کنترل و نظارت بر پرداختی ها در صندوق بازنشستگی کشوری کمک می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهبود خلیلی، مدیرکل درآمد و هزینه صندوق، اظهارداشت: اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان کشوری ویژگی های مختلفی دارد، که مدیریت دقیق و مطلوب منابع مالی صندوق و کنترل و نظارت بر پرداخت وجوه به بازنشستگان و وظیفه بگیران از آن جمله است.
خلیلی، واریز مستقیم پول به حساب بازنشستگان و جلوگیری در تأخیر پرداختی ها، باقی ماندن وجوه در صندوق به صورت متمرکز و جلوگیری از پرداخت وجوه اضافی به دستگاه ها، مدیریت بهتر کسور حقوق بازنشستگان مانند کسر بدهی وام توسط صندوق بازنشستگی، واریز سریعتر حقوق به حساب اشخاص و پرداخت همزمان حقوق، معوقات یا وجوه اضافی جدید در یک ماه به بازنشستگان و در نهایت کنترل و نظارت دقیق بر پرداختی ها که موجب جلوگیری از خروج منابع مالی اضافی و هدررفت این منابع می شود را از جمله ویژگی های اجرای طرح عنوان کرد.
وی با اشاره به وظایف حوزه درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق، گفت: یکسان سازی اطلاعات سیستم احکام و بازنشستگی با سیستم بانک، یکی از وظایفی است که در این حوزه انجام می شود تا با مطابقت اطلاعات بین بانک و صندوق بازنشستگی از واریزی های اشتباه جلوگیری شود.
خلیلی افزود: همچنین موانع و مشکلات احتمالی که در حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران وجود دارد مثل دو امضاء بودن حساب وظیفه بگیران یا ورثه، بسته شدن حساب شخص توسط بانک به دلیل عدم کارکرد و یا مشکلات دیگر، ابتدا در حوزه هزینه و درآمد صندوق برطرف شده و حساب های صحیح به امور مالی اعلام می شود تا این واحد نیز نسبت به پرداخت وجه اقدام کند.
مدیرکل درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۹ استان باقیمانده تا پایان تابستان سال جاری تحت پوشش طرح پرداخت مستقیم حقوق قرار خواهند گرفت، گفت: قرار است، استان های قم، گیلان، مازندران، کرمانشاه و لرستان در تیرماه و استان های خراسان رضوی، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد در مردادماه تحت پوشش طرح قرار گیرند که ممکن است این کار تا شهریورماه نیز به طول انجامد.
خلیلی تصریح کرد: این طرح بر اساس برنامه ریزی مشخص اجرایی شده و بر همین اساس تاکنون ۲۲ استان را تحت پوشش قرار داده است. اجرای این طرح می تواند به مدیریت صحیح منابع مالی صندوق و کنترل پرداختی ها کمک شایانی نماید.

تهیه خبر: سیدبهنام اخوت پور
عکس: سید حمزه قاضی میرسعید