پرداخت مستقیم: جلوگیری از هدر رفت منابع

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، ویژگی‌های مهم پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان این صندوق را تشریح کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین بخشی زاده، با اشاره به ویژگی های اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری گفت: این کار دو مزیت مهم دارد. اول اینکه در پرداخت نیمه مستقیم که از گذشته اجرا می شود، پول از خزانه کشور به صندوق بازنشستگی کشوری واریز شده و صندوق نیز این پول را در اختیار دستگاه اجرایی می گذاشت. دستگاه اجرایی نیز اختیار داشت تا بین سه تا چهار روز در استان های مختلف، حقوق را با تأخیر پرداخت کند که با اجرای این طرح، پول مستقیما از خزانه به صندوق پرداخت و توسط صندوق به حساب بازنشستگان عزیز واریز می شود.
بخشی زاده همچنین تصریح کرد: دومین نکته این است که اجرای این طرح از هدررفت منابع صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری می کند. در گذشته مبلغی به عنوان علی الحساب به دستگاه اجرایی پرداخت می شد که ما به التفاوت این علی الحساب با پرداخت قطعی، امکان داشت مدت زیادی در حساب دستگاه اجرایی نگهداری شود، اما، با اجرای این طرح و سیستم جدید، این مشکل نیز برطرف شده است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در مدت مدیریت جدیدِ صندوق، ۱۳ استان کشور تا ماه گذشته مشمول اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق شده اند، گفت: در خرداد ماه نیز ۹ استان دیگر مشمول این طرح شده اند که در نتیجه جمع استان هایی که طرح پرداخت مستقیم در آن ها اجرا می شود به ۲۲ استان رسیده است که درحال حاضرحدود ۹۴۰ هزار نفر از یک میلیون و ۲۸۰ هزار بازنشسته کشوری را شامل می شود.
به گفته وی، استان های اردبیل، اصفهان، ایلام، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان شمالی، کردستان، هرمزگان و همدان ۹ استانی هستند که در خردادماهِ امسال به طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری پیوسته اند.
بخشی زاده ابراز امیدواری کرد: با تصمیم مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، تا پایان شهریور ماه سال جاری، تمامی استان های کشور زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

تهیه خبر: سیدبهنام اخوت پور
عکس: سید حمزه قاضی میرسعید