پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان بهترین راه جلوگیری از سوء استفاده

مدیر امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اجرای پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری از سوء استفاده افرادِ غیرمُحِق، جلوگیری می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسن حاج قربان، با اعلام این خبر گفت: پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری محاسن زیادی برای صندوق بازنشستگی و خود بازنشستگان عزیز دارد که از آن جمله می توان به واریز مستقیم و آنلاین حقوق به حساب بازنشستگان کشوری، امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی از طریق ATM و سایت صندوق بازنشستگی کشوری، کنترل حساب بازنشستگان و جلوگیری از سوء استفاده اشخاص دیگر و غیرمُحق از این حقوق و دفاع مطلوب از حق و حقوق این عزیزان اشاره کرد.
حاج قربان با بیان اینکه اجرای این طرح به افزایش اعتبار سازمانی نیز کمک می کند، یادآور شد: در گذشته با وجود اعلام خبر پرداخت حقوق بازنشستگان توسط وزیر یا مدیرعامل صندوق بازنشستگی، سه تا چهار روز طول می کشید تا حقوق از صندوق به دستگاه های اجرایی و از دستگاه ها به بانک و در نهایت به حساب بازنشسته واریز شود و همین مساله اعتماد این عزیزان را سلب می کرد، اما با اجرای این طرح به صورت آنلاین و مستقیم حقوق به حساب ایشان واریز و قابل دریافت می شود.
وی با مقایسه پرداخت حقوق اسفندماه ۹۴ بازنشستگان کشوری در استان های تحت پوشش طرح، اظهار داشت: در پرداخت حقوق بازنشستگان در اسفندماه ۹۴، استان هایی که طرح پرداخت مستقیم حقوق در آن ها اجرا شده بود، در آخرین روز جمعه حقوق خود را دریافت کردند اما سایر استان ها که تحت پوشش طرح پرداخت مستقیم نبودند، با چند روز تاخیر موفق به دریافت حقوق شدند.
حاج قربان با اشاره به پیشینه پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان کشوری گفت: این طرح برای نخستین بار در استان تهران، در سال ۸۶ و استان البرز در سال ۸۸ به اجرا درآمد که با توجه به مزایای آن و تاکید مدیرعامل و معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر اجرای طرح در تمامی استان ها، از سال گذشته تاکنون ۲۲ استان کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
وی همچنین گفت: در سال ۹۳ استان گلستان و در سال ۹۴ نیز ۱۰ استانِ آذربایجان غربی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، مرکزی، خراسان جنوبی، قزوین و یزد به این طرح پیوستند. در نتیجه تا پایان سال گذشته، ۱۳ استان و حدود ۷۶۰ هزار بازنشسته کشوری حقوق خود را به صورت مستقیم دریافت کردند.

تهیه خبر: سیدبهنام اخوت پور
عکس: سید حمزه قاضی میرسعید