دستیابی به آرمان‌ها مستلزم عقلانیت و سخت‌کوشی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد
دستیابی به آرمان‌ها مستلزم عقلانیت و سخت‌کوشی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما دیگر در کشور حق اشتباه کردن نداریم و باید برای ایران و به خاطر رسیدن به آرمان‌هایمان عقلانیت و سخت‌کوشی را در دستور کار خود قرار دهیم. اعتماد عمومی را افزایش دهیم و باید از این دوره که در آن اقتصاد کم‌توان شده است عبور کنیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از تامین۲۴، دکتر علی ربیعی در نشست هم اندیش نهادهای مردمی که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد ضمن ابراز خوشحالی از حضور دو قوه مجلس و دولت در کنار نهادهای مدنی و نمایندگان مردمی در کنار یکدیگر عنوان کرد: تعاون تنها در بخش اقتصادی جامعه معنا پیدا نمی‌کند بلکه تعاون مفهومی برای چگونه زیستن است .
وی با اشاره به نظرسنجی از تهرانی‌ها در خصوص متداول‌ترین ضرب‌المثل‌ها گفت: بسیار متأسفم که وقتی از تهرانی‌ها متداول‌ترین ضرب‌المثلشان را می‌پرسیم جواب ضرب‌المثل‌هایی همچون «هرکس باید گلیمش را از آب بیرون بکشد» و غیره در اولویت قرار گرفته و ضرب‌المثل‌هایی چون «تو نیکی کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز» در رده‌های آخر اهمیت قرار می‌گیرند و یعنی تعاون و روحیه همکاری گوهر گمشده‌ی جامعه‌ی ما است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسئله سالمندی اظهار کرد: بالاتر از مفهوم بازنشستگی مسئله سالمندی و جمعیت رو به سالمند ایران است که این مسئله ضرورت برنامه‌ریزی برای این قشر را به ما متذکر می‌شود.
دکتر ربیعی تصریح کرد: سالمندان وقتی دچار بیماری، معلولیت و تجرد می‌شوند مسائل و مشکلات آن‌ها چند برابر می‌شود این درحالی است که وقتی زن سالمند تنهای بیمار را داشته باشیم پیچیدگی آن صد چندان خواهد شد و برای رسیدگی به این قشر نیاز به برنامه‌ریزی داریم.
وی تأکید کرد: در کشور به رشد و توسعه نخواهیم رسید مگر آن‌که همه چیز را پیش‌بینی کرده و برای تمامی مسائل برنامه‌ریزی‌های مدون داشته باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان کرد: امنیت شغلی یکی از موضوعات مهمی است که سیاستگذاریهای اشتغال نیز باید معطوف به آن گردد. این در حالی است که میزان عرضه و تقاضای اشتغال نیز در کشور برابر نیستند.
دکتر ربیعی گفت: ریشه معضلات و بیماری‌های روانی آن است که انسان‌ها نشاط کافی همراه با امنیت روانی را در جامعه ندارند و ما متأسفانه با پدیده‌ای مواجه هستیم که در آن افراد جامعه ناخودآگاه همدیگر را آزار می‌دهند.
وی ادامه داد: تأمین امنیت روانی جامعه مسئله‌ی بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد و با کمک نهادهای مدنی تأمین شود.
وی افزود: مسئله اعتیاد، کودکان کار، معلولیت‌ها و غیره از دیگر مشکلاتی هستند که باید در جامعه دیده شده و به آن‌ها اهمیت داده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند تمامی مشکلات را حل کند بلکه در این راه باید مجلس و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز ما را یاری کنند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.