پرداخت مستقیم حقوق: آسان‌تر شدن کارِ دستگاه‌های اجرایی

یکی از اثرات بسیار مثبت پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری آسان تر شدن کار برای دستگاه های اجرایی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امیرحسین تفنگ سازی، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی بِهوَر، اثرات اجرای طرح پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری را بسیار مثبت خواند و اظهار داشت: اجرای این طرح کنترل و نظارت مطلوب و دقیق تر، رفع خطاهای موجود در پرداخت حقوق بازنشستگان، انجام گردش پول در حساب صندوق به جای خروج از آن و در نهایت آسان تر شدن کار برای دستگاه های اجرایی را به همراه خواهد داشت.
تفنگ سازی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری سالانه رقم بالایی در حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان پول برای حقوق بازنشستگان پرداخت می کند، گفت: اگر قرار باشد این رقم که در گذشته به حساب دستگاه های اجرایی واریز می شد در حسابی گردش پیدا کند، چه بهتر که متعلق به خود صندوق بازنشستگی کشوری و به نفع بازنشستگان باشد.
وی همچنین افزود: از سوی دیگر، مبالغی به عنوان کسری یا اضافات حقوق که تا پیش از این در اختیار دستگاه ها بود نیز سه یا چهار روز در ماه وارد حساب صندوق می شود که تمامی این موارد به اعتبارِ حساب صندوق و گردش مالی بهتر آن کمک می کند. در نتیجه اگر منفعت و سودی حاصل شود، برای کارهای صندوق و بازنشستگان هزینه می شود.
تفنگ سازی با بیان اینکه تعامل و ارتباط صندوق بازنشستگی کشوری با افراد در این طرح عملیاتی می شود، اظهار داشت: ما هم با اداره ثبت احوال و هم با بانک صادرات تعامل تنگاتنگی داریم که همین امر امکان کنترل دقیق مشخصات افراد و تطابق آن با اطلاعات این دو نهاد را ممکن می کند.
وی افزود: به عنوان مثال اگر شماره حساب اعلام شده به بانک با اطلاعات هویتی صندوق هم خوانی نداشته باشد، این اطلاعات بررسی شده و بر خلاف گذشته که از حساب اشخاص اطلاعی نداشتیم، اختلاف موجود اصلاح می شود. اما تا زمان اصلاح مشخصات، این حساب غیرفعال می شود تا وضعیت آن مشخص شود.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح و تعامل سه جانبه‌ای که بین صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات و سازمان ثبت احوال کشور به صورت آنلاین ایجاد شده است، امکان دفاع بیشتر از منافع صندوق بازنشستگی و در نهایت منافع بازنشستگان عزیز را فراهم می سازد.
وی با تأکید بر اینکه صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از دقیق ترین پایگاه های هویتی کشور را در اختیار دارد،گفت: اطلاعات صندوق با سازمان ثبت احوال کاملاً منطبق است و همین اطلاعات نیز با بانک صادرات مبادله می شود. اگر در هر لحظه مغایرتی وجود داشته باشد، تعیین تکلیف حساب و مشخصات هویتی فرد، پرداخت و واریز وجه متوقف می‌شود.
وی افزود: به صورت شبانه روزی با سازمان ثبت احوال کشور و بانک صادرات در ارتباط هستیم تا به محض اصلاحِ خطاها و اطلاعات، سریعاً سیستم به صورت آنلاین حساب شخص را قابل دسترس می سازد.

تهیه خبر: سیدبهنام اخوت پور
عکس: سیدحمزه قاضی میرسعید