افزوده شدن ۱۰۰۰ صندلی جدید به ناوگان آسمان در دو سال اخیر

شرکت هواپیمایی آسمان در دو سال اخیر یک هزار صندلی به ناوگان هواپیمایی خود اضافه کرده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت هواپیمایی آسمان با بیش از ۳۵ سال سابقه ی خدماتِ هواپیمایی، بزرگترین و بالاترین شبکه پروازی در داخل کشور را به خود اختصاص داده و بیش از ۴۰ نقطه را زیر پوشش خدمات خود قرار داده به گونه ای که توانسته میزان پوشش خدمات هوایی در نقاط مختلف کشور از جمله مناطق محروم را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.
این شرکت هواپیمایی، در دو سال اخیر، با خریداری سه فروند ایرباس ۳۲۰، دو فروند بوئینگ ۷۳۷ سری ۴۰۰ و چهار فروند فوکر ۱۰۰ در مجموع ۹ فروند هواپیمای جدید را به ناوگان هوایی خود با کمترین هزینه اضافه کرده که در نتیجه آن، بیش از یک هزار صندلی به ناوگان هوایی این شرکت افزوده شده است.
از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی آسمان بر اساس گزارش های سازمان هواپیمایی کشور رتبه سوم کشور را در کمترین نرخ تاخیر پروازهای داخلی به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل این امر، افزایش حجم پروازهای داخلی در سال های اخیر است که این مساله سبب تغییر نرخ تاخیر در پروازهای داخلی این شرکت شده است. با این وجود تلاش و هدف شرکت آسمان برای ارائه بهترین و بیشترین خدمات به مشتریان همواره مورد توجه مسوولان و کارکنان آن قرار داشته است.
با توجه به بهره مندی شرکت هواپیمایی آسمان از یکی از قوی ترین تیم ها و مهندسان هوایی کشور، انجام خدمات تعمیر و نگهداری برای برخی شرکت های هواپیمایی داخلی نیز توسط این شرکت انجام می شود.
شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. این شرکت همواره دو شاخص مهم یعنی توسعه ناوگان و توسعه توانمندی های فنی و عملیاتی را مد نظر قرار داده و در این راه به نتایج مهمی دست یافته که از آن جمله می توان به عضویت در مجامع معتبر هوایی جهان همچون یاتا، نرخ صعودی جابجایی مسافر، گسترش شبکه پروازی، جذب و آموزش نیروی متخصص، ساخت آشیانه ها و کارگاه های متعدد مهندسی تعمیرات و دریافت گواهینامه های بین المللی از سازمان های معتبر هوایی اشاره داشت.