تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۸۰ درصد جمعیت کشورهای کم درآمد جهان سالمند می شوند

تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۸۰ درصد جمعیت کشورهای کم درآمد و یا با درآمد متوسط را سالمندان تشکیل خواهند داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در حال حاضر سرعت پیرشدن جمعیت جهان بسیار سریعتر از گذشته است. براساس سرشماری های صورت گرفته در کشورهای مختلف دنیا، تعداد افراد ۶۰ سال و یا بالاتر تا سال ۲۰۲۰ بیشتر از کودکان کمتر از پنج سال خواهدشد، همچنین در کشورهایی با درآمد کم و متوسط تا سال ۲۰۵۰، ۸۰ درصد جمعت را افراد سالمند تشکیل خواهند داد.
بر اساس این گزارش ها، با افزایش سریع سن جمعیت ها، بسیاری از کشورها با چالش های عمده ای مواجه می شوند و بنابراین، اطمینان حاصل می کنند تا درمان و نظام های تأمین اجتماعی شان، آمادگی لازم برای رویارویی با تغییرات جمعیتی را داشته باشد.
بسیاری از مردم جهان، انتظار دارند که تا ۶۰ سالگی و یا بیشتر عمرکنند. امروزه در جهان، تعداد افراد ۸۰ ساله و یا مسن تر به ۱۲۵ میلیون نفر رسیده است. تا سال ۲۰۵۰، حدود ۱۲۰ میلیون نفر درکشور چین به تنهایی زندگی خواهندکرد که این تعداد در سراسر جهان ۴۳۴ میلیون نفر خواهد بود.
سرعت پیرشدن در جهان به طور چشمگیری در حال افزایش است. به عنوان مثال، درکشور ژاپن ۳۰ درصد از جمعیت، بالای ۶۰ سال سن دارند و بسیاری از کشورها نظیر شیلی، چین، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به نسبت مشابهی از جمعیت سالمند کشور ژاپن خواهند رسید.

تهیه شده در: اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل
ترجمه: فریبا بهزاد