افزایش ۶۵ درصدی تولید لوله سازی اهواز در سال ۹۴

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز از افزایش ۶۵ درصدی تولید این شرکت در سال ۹۴ در مقایسه با سال پیش از آن خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عبدالحسین بُساق زاده، مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با اعلام این خبر گفت: تولیدات شرکت لوله سازی اهواز در سال ۹۴ به بیش از ۲۱۵ تن رسید که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۳ حدود ۶۵ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه با این میزان رشدِ تولید، رکورد هفت سال گذشته شرکت لوله سازی اهواز نیز شکسته شد.
وی یادآور شد: متاسفانه با وجود ظرفیت بالای تولید، در سال های ۸۹ تا ۹۱ این شرکت دچار رکود شد و تولیدات آن نیز به حداقل رسید.
بُساق زاده با اشاره به حمایت های صورت گرفته از شرکت لوله سازی اهواز از سال ۹۲ به بعد، گفت: از سال ۹۲ با حمایت هایی که از این شرکت انجام شد و پشتیبانی سهام دار عمده آن (شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری) به ویژه ثباتی که در مدیریت آن اعمال شد، این شرکت جان تازه ای گرفت.
مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز افزود: در سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱ حدود ۸۳ درصد رشدِ تولید در این شرکت به ثبت رسید. در سال ۹۳ نیز با رشد تولید ۴۵ درصدی نسبت به سال ۹۲ سقف تولید لوله سازی اهواز به ۱۳۰ هزار تن رسید. خوشبختانه در سال ۹۴ نیز با تولید ۲۱۵ هزار تن و با رشد ۶۵ درصد نسبت به سال ۹۳، رکورد هفت سال گذشته لوله سازی شکسته شد.
وی با بیان اینکه لوله سازی اهواز در سال های اخیر توانست در مناقصه بین المللی شرکت ملی گاز برای تولید یک میلیون تن لوله با پوشش سه لایه پلی اتیلن برنده شود، گفت: قرارداد این مناقصه در سال ۹۳ به امضا رسید که هم اکنون تولید مرحله نخست آن ۲۰۶ هزار تن لوله به پایان رسیده و اکنون در مرحله ی تولید ۸۰۰ هزار تن باقیمانده است.
بساق زاده با اشاره به فعالیت دیگر شرکت لوله سازی اهواز، اظهار داشت: برای نخستین بار این شرکت در مناقصه تولید لوله های ۴۸ اینچی مناطق نفت خیز جنوب شرکت کرد، تا با تهیه ورق مورد نیاز خود از تولید کننده داخلی (شرکت فولاد اکسین خوزستان)، برای نخستین بار، تولید ۴۰ هزار تن لوله ۴۸ اینچی به طول ۹۶ کیلومتر توسط شرکت لوله سازی اهواز اجرایی شود.
مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با اشاره به اینکه تولید کیسینگ یا جداره چاه یکی دیگر از برنامه های این شرکت در سه سال گذشته بوده است، اظهار داشت: این کار که برای نخستین بار در ایران انجام شده است پس از کارهای کارشناسی و آزمایش های لازم در آزمایشگاه های معتبر و آزمایش های عملیاتی بر سر چاه و موفق بودن آن اجرایی شده است. در حال حاضر به همت لوله سازی اهواز، تولید لوله های کیسینگ یا جداره چاه با قطرهای ۲۰ و ۳۰ اینچ بومی سازی شده است.