آغاز همکاری ایتالیا با گروه صنعتی کفش ملی

با حضور یک هیأت ایتالیایی در تهران و بازدید از گروه صنعتی کفش ملّی، دو طرف در خصوص زمینه های همکاری در بخش های طراحی، تولید، آموزش، انتقال فناوری و بازاریابی گفت و گو کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست که با هدف احیای نشان کفش ملّی و جهانی شدن آن برگزار شد، هیأت ایتالیایی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجموعه، درباره همکاری در زمینه های طراحی، تولید، آموزش، انتقال فناوری و بازاریابی با مدیرعامل گروه صنعتی کفش ملی بحث و تبادل نظر کردند.
آدولفو اورسو، رئیس شرکت IWS ایتالیا، فرانکو بالین، کارآفرین موفق و موسس مدرسه پلی تکنیک کفش ونیز ایتالیا و دکتر استفان ماساروی، بازاریاب نمونه ایتالیایی، اعضای این هیأت را تشکیل می دادند. آدولفو اورسو با تاکید بر اینکه کفش های ایتالیایی بهترین کیفیت را در دنیا دارند، اظهار داشت: ما برای همکاری با گروه صنعتی ملّی بهترین ها و حرفه ای های ایتالیا را در صنعت کفش کنار هم جمع کرده ایم تا بتوانیم به افزایش تولید و ارتقاء کیفیت کفش ملّی و به خصوص صادرات بیشتر آن کمک کنیم.
اورسو با بیان اینکه فرانکو بالین یکی از بزرگترین کارآفرینان ایتالیا در صنعت کفش است که نخستین و مهم ترین مدرسه آموزش طراحان متخصص کفش را تأسیس کرده است، گفت: این مدرسه اکنون به یک مدرسه جهانی تبدیل شده است. وی همچنین بنیان گذار شهرک صنعتی اکریب ایتالیا است که از جمله مهم ترین مناطق صنعتی در زمینه کفش محسوب می شود. زیباترین کفش های جهان نیز در این شهرک تولید می شود.
اورسو درباره دلایل همکاری هیات ایتالیایی با گروه صنعتی کفش ملّی، اظهار داشت: نشان کفش ملّی را همه در ایران می شناسند و این هیات نیز علاقه مند است، کمک کند تا صنعت کفش ایران به صنعتی قابل رقابت در سطح جهان تبدیل شود.
وی با یادآوری این موضوع که کفش های ایرانی در دنیا شناخته شده است، گفت: ما می دانیم که سال ها محصولات کفش ملّی به روسیه و مصر صادر می شده و بازار خوبی نیز در این کشورها داشته است و بنابراین تلاش خواهیم کرد تا کفش ملّی با کمک ایتالیایی ها جایگاه سابق خود را به دست آورده و صادرات انبوه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها مشکلات بسیاری برای کفش ملّی ایجاد کرده است، گفت: فرانکو بالین به عنوان یک کارآفرین حرفه ای در روسیه و چین، آن هم در زمانی که این کشورها در صنعت کفش سازی عقب بودند، فعالیت کرده و امروز این کشورها به اصلی ترین تولید کنندگان کفش تبدیل شده اند. بنابراین اگر در چین، روسیه و بنگلادش می توانیم موفق باشیم، حتماً در ایران نیز امکان موفقیت بیشتر است؛ چرا که ایران علاوه بر فرهنگ غنی و تاریخی که دارد، سال ها تولید کننده کفش بوده و کفش های ایرانی در جهان مطرح بوده است.
اورسو طراحی و تولید نخستین کفش های ملی ایران با همکاری ایتالیا را زمستان امسال پیش بینی و تاکید کرد: در حال حاضر ایران صاحب طراحان خوب و قابلی در سطح بین المللی است و اطمینان دارم با همکاری تنگاتنگ و وجود دانشگاه پلی تکنیک کفشِ ونیز می توانیم کیفیت و مدل های کفش را ارتقاء دهیم. یک کفش علاوه بر زیبایی باید راحت هم باشد و مطمئن هستم که ما با همکاری شرکت کفش ملی ایران می توانیم کفش های بهتری از کفش های ایتالیایی تولید کنیم.
دکتر استفان ماساروی نیز در این نشست گفت: برای فروش تولیدات کفش ملّی پروژه ای به مدیرعامل گروه صنعتی ملّی ارائه شده که بر اساس یک تئوری اقتصادی است. در این سیستم فروشگاه های فیزیکی با فروشگاه های اینترنتی به هم نزدیک می شوند تا بتوانند به جذب بیشتر مشتریان کمک نمایند.