بازنشستگان کشوری بیمه تکمیلی می شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
بازنشستگان کشوری بیمه تکمیلی می شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان ۷۶ درصد کسری دارد، گفت: بازنشستگان کشوری را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می دهیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش تامین اجتماعی از نگاه دیگر گفت: به تامین اجتماعی قدرتمند نیاز داریم تا جامعه دچار شکست نشود.
وی افزود: جوامع در سایه تامین اجتماعی پایدار می توانند اقدامات سخت را انجام دهند. تحولات عمیق با تصمیمات سخت با تامین اجتماعی پایدار محقق می شود.
ربیعی بیان کرد: سالانه ۲۳۰۰ میلیارد تومان هزینه بیمه بیکاری است که پرداخت می شود تا آنان بتوانند شغل های جدیدی را کسب کنند.
وی بیان کرد: نظام درمانی مناسب از خطر فقر برای مستمری بگیران و حقوق بگیران جلوگیری می کند. تامین اجتماعی صندوق نیست بلکه مکانی برای زندگی اجتماعی مستمری بگیران و کارگران است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسئله بهره وری و توانمندی بدون امنیت روانی نیروی کار و توانمندی آنان معنا ندارد، گفت: ما هیچ کاری هم در تامین اجتماعی نکرده باشیم اما در مقابل مردم روسفید هستیم و این سازمان را به افرادی مورد اعتماد سپرده ایم.
وی تاکید کرد: حقوق همه مدیران خودم و شستا را بر روی سایت قرار می دهیم تا با شفافیت عمل کنیم. سازمان تأمین اجتماعی روسفید بوده و تنها یک مورد بانک رفاه بوده است که از نظام بانکی تبعیت داشته است مبلغ ۷۳۳ میلیون تومان از اضافات حقوق نیز به بانک رفاه بازگشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ۳ سال اخیر حقوق مدیران شرکت تأمین اجتماعی با تمامی مزایا حدود ۱۲ میلیون تومان بوده است.
ربیعی بیان کرد: ۷۶ درصد میان اضافه شدن حقوق بازنشستگی و تورم فاصله افتاده است یعنی ۷۶ درصد بازنشستگان کسری دارند و قدرت خرید آنان کاهش یافته است اما ما سعی می کنیم کم کم در حقوق کارگری جبران کنیم.
وی بیان کرد: همه بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی را از طریق صرفه جویی شرکت‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی می کنیم.