بازنشستگان ۲۵ استان حقوق خود را مستقیم دریافت می کنند

صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه بیش از دو هزار میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان کشوری پرداخت می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین بخشی زاده مدیرکل امور مالی صندوق اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری هر ماه به حدود یک میلیون و ۲۸۰ هزار بازنشسته کشوری بیش از دو هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند. به طور میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری در هرماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
بخشی زاده با بیان اینکه پرداخت حقوق به بازنشستگان کشوری در گذشته به صورت غیرمستقیم انجام می شد، گفت: حقوق تا پیش از این به دستگاه های اجرایی پرداخت می شد و دستگاه ها نیز پس از تاخیر چند روزه، مبلغ را به حساب بازنشستگان واریز می کردند. خوشبختانه با اهتمام مدیرعامل صندوق بازنشستگی، پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان کشوری در دستور کار صندوق قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۲۵ استان کشور پرداخت مستقیم حقوق انجام می شود، تصریح کرد: اکنون مبلغی که از خزانه کشور دریافت می شود با سایر منابعی که صندوق در اختیار دارد به صورت یک جا به حساب بازنشستگان کشوری در ۲۵ استان واریز می شود. شش استان دیگری که باقی مانده است نیز تا شهریور ماه امسال وارد طرح پرداخت مستقیم می شوند.
وی با اشاره به مزیت های این طرح برای بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: با اجرای این طرح از هدر رفت منابع صندوق بازنشستگی کشوری جلوگیری می شود، همچنین تاخیری که پیش از این در پرداخت حقوق بازنشستگان وجود داشت دیگر اتفاق نخواهد افتاد و در نهایت مزیت مهم اجرای طرح این است که اکنون بازنشستگان کشوری می توانند از طریق دستگاه های ATM بانک صادرات فیش حقوقی و سایر اطلاعات حقوق خود را دریافت کنند.
بخشی زاده با اشاره به دلایل عدم اجرای این طرح در چند استان باقی مانده، گفت: در این استان ها، پرداخت حقوق بازنشستگان از طریق بانک های مختلف صورت می گیرد و هنوز بستر لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری از طریق بانک عامل صندوق که بانک صادرات است فراهم نشده و همین امر دلیل تاخیر بوجود آمده برای اجرای این طرح است.
وی همچنین افزود: صندوق بازنشستگی کشوری از سه منبع یعنی خزانه کشور، کسورات شاغلین و منابع سرمایه گذاری صندوق حقوق بازنشستگان را پرداخت می کند.