ثبت نام ۲۸ هزار بازنشسته کشوری در طرح خرید کالای ایرانی

تاکنون حدود ۲۸ هزار بازنشسته کشوری در طرح خرید کالای ایرانی ثبت نام کرده و ۲۵ هزار نفر از این تعداد نیز کارت های خرید خود را از شعب مختلف بانک صادرات دریافت کرده اند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین بخشی زاده مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه صندوق برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان کشوری در حال رایزنی با بانک صادرات است، گفت: در حال رایزنی هستیم تا از ابتدای مهرماه امسال شرایط ثبت نام بازنشستگان کشوری برای دریافت تسهیلات وام قرض الحسنه فراهم شود. سقف پرداخت این تسهیلات نیز با نظر بانک صادرات تعیین خواهد شد.
وی با بیان اینکه کارمزد وام پرداختی به بازنشستگان کشوری چهار درصد است، یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری تسهیلات وام قرض الحسنه اعطا کرد که قرار است امسال این تعداد براساس منابعی که بانک صادرات با توجه به سقف تعیین شده از سوی بانک مرکزی، در اختیار صندوق قرار می دهد، تعیین شود.
بخشی زاده در ارتباط با کارت های اعتباری خرید کالای ایرانی نیز گفت: تاکنون نزدیک به ۲۸ هزار بازنشسته کشوری در این طرح ثبت نام کرده اند که ۲۵ هزار نفر کارت خود را دریافت کردند. همچنین تا کنون بیش از چهار هزار تراکنش صورت گرفته است.
وی بهره استفاده از کارت های خرید کالای ایرانی را ۱۲ درصد اعلام کرد و با اشاره به استقبال اندک بازنشستگان از این طرح گفت: بخشی از بازنشستگان کشوری با توجه به شرایطی اقتصادی که دارند از این تسهیلات استفاده نمی کنند. همچنین تبلیغات اندک فروشندگان و فروشگاه های ارائه دهنده کالاهای ایرانی نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.
وی همچنین به روند ثبت نام و استفاده بازنشستگان از کارت خرید کالای ایرانی اشاره و بیان کرد: بازنشستگان کشوری ابتدا باید در سامانه بانک صادرات ثبت نام کنند که به محض احراز شرایط ایشان، کارت صادر و می توانند با مراجعه به شعبه مشخص شده، کارت را دریافت کنند.
بخشی زاده افزود: برای ثبت نام و استفاده از کارت خرید نیاز به مدارک یا فاکتور خرید نیست و بازنشستگان پس از دریافت کارت خرید می تواند به نمایندگی های تعیین شده مراجعه و اقدام به خرید کالای ایرانی نماید. پس از خرید کالا، تراکنش خرید در بانک مرکزی منعکس می شود و بر اساس میزان این تراکنش، بازنشسته ارجمند باید نسبت به بازپرداخت آن در ۲۴ ماه اقدام نماید.