مدیرعامل جدید شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران معرفی شد

با برگزاری آیینی، «ولی آذروش» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران معرفی و از خدمات جمشید قسوریان جهرمی مدیرعامل پیشین این شرکت قدردانی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران که با حضور اعضای هیأت‌مدیره این شرکت و جمعی از مدیران ارشد هلدینگ آتیه‌صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، ولی آذروش، مدیرعامل جدید این شرکت تاکید کرد: در حال حاضر، سهم شرکت انبارهای عمومی از بازار کالاهای ورودی در بنادر کشور، کمتر از نیم درصد است. همچنین ۸۵ درصد از کالاهای وارداتی که بالغ بر ۴۰ میلیون تن است، در همان بنادر انبار می‌شود.
آذروش با بیان اینکه باید برای بدست آوردن سهم قابل توجه از بازار، با جدیت بیشتری وارد عمل شویم، گفت: با توجه به سابقه بیش از ۵۰ ساله شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، باید نقاط ضعف شناسایی و برطرف شده و در جهت سودآوری بیشتر تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: برای این کار ضروری است تا امانت‌داری، اخلاق‌مداری، پاک دستی، تخصص محوری، توسعه فعالیت ها، حرکت در چارچوب ابلاغ شده از سوی سازمان‌های بالادستی، همراه با رعایت هم‌دلی، هماهنگی و همراهی همه کارکنان شرکت مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر توجه جدی به نیروی انسانی به عنوان اولویت اصلی هر سازمان، اظهار داشت: توجه به نیروی انسانی به عنوان عامل توسعه، در اولویت کاری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران قرار خواهد داشت، چراکه اعتقاد داریم توسعه و پیشرفت کشور حتی از نظر مالی و افزایش ثروت با توجه جدی به نیروی انسانی کارآمد، توانمند و متخصص عملی خواهد شد.
حسین فروغی، مشاور اقتصادی مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا نیز در این نشست، با بیان اینکه در مدیریت این شرکت باید به خواست سهام‌دار آن توجه ویژه شود، گفت: شرکت انبارهای عمومی ایران از گذشته جزء شرکت‌های سودده صندوق بازنشستگی کشوری بوده و بنابراین، هرگونه نوسان و تغییر در نمودار مالی آن به صورت چشمگیری خود را نشان می دهد.
فروغی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تخصص و توانمندی مدیرعامل جدید، شیب روند پیشرفت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نسبت به گذشته افزایش یافته و رونق و توسعه بیشتری در این شرکت اتفاق افتد.
جمشید قسوریان جهرمی، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل پیشین شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز با اشاره به رسالت این شرکت در حفظ، نگهداری و انبارش کالا، گفت: رسالت جدید شرکت در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده، حضور جدی در صنعت لجستیک و حمل‌و نقل کشور به‌ویژه در بخش صادارت است.
وی یادآور شد: با وجود اینکه سال گذشته، سال سختی برای اقتصاد کشور بود، اما با تلاش همکاران این مجموعه، سهم بازار شرکت به میزان هشت درصد و سودآوری آن نیز ۱۲ درصد افزایش یافت.
«ولی آذروش»، پیش از این، نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در دوره های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس، معاون عمرانی استانداری اردبیل، فرماندار و شهردار اردبیل، مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تهران، عضو هیأت‌مدیره متروی تهران، مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودرو و همچنین مدیرعامل شرکت حمل و نقل شهری شهرداری تهران بوده است.