ضرورت سیاست‌گذاری مدون در راستای ارتقای درآمدها

ولی آذروش نایب رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران‌عامل شرکت‌ها و شعب تابعه، ضمن قدردانی از زحمات تمام همکاران تلاش‌گر شرکت گفت: با توجه به مطالعه اینجانب و گزارش معاونان ستاد مرکزی از وضعیت کنونی شرکت در عرصه اقتصادی کشور، تنها راه موفقیت، اتخاذ یک برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست و مدون در راستای ارتقای درآمد، با دو مولفه اخلاق‌مداری و مشتری محوری است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، ایشان با بیان این‌که از مجموعه شرکت‌ها و شعب تابعه فقط تعداد معدودی از آن‌ها سودده هستند، افزود: هیچ‌کس از سازمان‌های بالادستی مانند صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا و همچنین خود من، مخالف منتفع شدن نیروی انسانی کارآمد و کاربلد از حداقل‌های حقوق و مزایا نیست؛ اما اعتقاد داریم که طرح طبقه‌بندی مشاغل باید به شیوه صحیح اجرا شود و حق جذب و اضافه‌کار بر اساس تلاش پرسنل برای ارتقای جایگاه شرکت، پرداخت شود.
نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این موضوع که ما، امین و امانتدار جامعه بازنشستگان کشوری هستیم، تصریح کرد: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی دارای رسالتی هستیم که مبتنی بر سوددهی است. بنابراین باید در برابر سهام‌دار که ما را به عنوان امانت‌دار برگزیده است، پاسخ‌گو و وظیفه‌شناس باشیم و به توسعه کسب‌وکار بپردازیم.
ولی آذروش با تعریف علم مدیریت در بنگاه‌های اقتصادی به عنوان «هنر به‌کارگیری امکانات، نیروی انسانی، جلب و جذب سرمایه و حفظ مشتریان»، اضافه کرد: متاسفانه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با دارا بودن بیش از ۵۰ سال سابقه، کم‌تر از نیم درصد سهم بازار در جابجایی کالا را در اختیار دارد و با این رویه نمی‌توانیم پاسخ‌گوی سهام‌دار محترم که فرهیخته‌ترین قشر جامعه هستند، باشیم.
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تاکید بر این‌که نیروی انسانی کارآمد، کاربلد و دلسوز به عنوان ثروت یک کشور و حتی یک شرکت شناخته می‌شود، افزود: اولویت اصلی در دوران مدیریت جدید، منافع و سود شرکت است و این امر نیازمند حضور مدیرانی توان‌مند، پاک‌دست و دارای ارتباطات وسیع در مجموعه است؛ بنابراین به معاونان شرکت اعلام شده است که به تمامی مدیران‌عامل شرکت‌ها و شعب تابعه برای تغییر وضعیت اقتصادی شرکت و یا شعبه متبوع خود در رسیدن به سوددهی قابل قبول، سه ماه فرصت داده شود تا در مسیر جلب و جذب سرمایه‌گذاری، با اتحاد مدیران ستادی، فرآیندی کوتاه اما دقیق را برای سرمایه‌گذار تعریف نمایند.