آغازعملیات اورهال واحد تصفیه با فورفورال پس از ۹سال درپالایشگاه روغنسازی ایرانول

عملیات اورهال واحد تصفیه با فورفورال (F.E.U) پالایشگاه روغنسازی تهران ایرانول پس از ۹سال از دهم مردادماه آغاز شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، این اقدام با توجه به آخرین اورهال انجام شده در واحد تصفیه با فورفورال(F.E.U) پالایشگاه روغن سازی تهران در سال ۱۳۸۶ و تخمین عمر مفید تیوپ‌های کوره های این واحد به میزان ۷۵ هزار ساعت در آن مقطع و همچنین اتمام زمان ذکر شده و به منظور افزایش ایمنی و راندمان این واحد انجام شد .
طبق برنامه ریزی صورت گرفته، زمان انجام اورهال کوره ها، ۱۲ روز تعیین شده است که پس از انجام عملیات کک زدایی با بخار توسط واحد عملیات پالایشگاه، کوره ها در اختیار واحد تعمیرات و بازرسی فنی قرار خواهند گرفت .
همچنین مقرر است طبق دستور کار ارائه شده از تیوب های بخش تشعشعی(Radiation) و هم رفتی (Convection) نمونه برداری و برای تخمین عمر باقیمانده به پژوهشگاه صنعت نفت ارسال و تیوب‌های جدید نیز جایگزین شوند.
براساس این گزارش، بازرسی قسمت های مختلف کوره ، ضخامت سنجی و تست خزش (Creep) یا تیوب ها در برنامه اورهال است تا براساس نتایج حاصل از آن نسبت به تعویض تیوب های مورد دار طبق دستورالعمل اقدام شود. رنگ آمیزی دودکش های کوره‌ها نیز جز برنامه‌های تعمیرات اساسی می باشد.
گفتنی است، در تعمیرات اساسی علاوه بر واحدهای فوق، واحدهای مهندسی فرآیند، مهندسی عمومی و HSE حضور مستمر خواهند داشت و کل عملیات اورهال توسط مهندسین، متخصصان و کارگران توانمند پالایشگاه روغن سازی تهران انجام خواهد شد.