نخستین کارگروه تخصصی صنعت فولاد صندوق های بازنشستگی تشکیل شد

رئیس انجمن فولاد ایران از تشکیل کارگروه تخصصی صنعت فولاد و صنایع وابسته در شرکت های زیر مجموعه چهار صندوق بازنشستگی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف هم افزایی این صنعت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در کارگروه تخصصی صنعت فولاد و صنایع وابسته گفت: هم اندیشی برای شناسایی سیاست ها و اقدامات برای حل مشکلات و راهکارهای خروج از رکود، هم افزایی و بهره مندی از فرصت ها و ظرفیت های مشترک، شناسایی و انتخاب ساز و کارهای مناسب برای تدوین راهبردهای بلند مدت در این کارگروه به طور جدی دنبال می شود.
وی، ایجاد هماهنگی درون صنعت و درون بنگاهی، شناسایی مسائل و چالشهای مشترک صنعت، شناسایی مسائل و چالشهای ویژه هربنگاه، اطلاع رسانی نسبت به فرصتهای قانونی، مالی و نهادی درسطح جهانی و ملی برای توسعه سرمایه گذاری یا رفع مشکلات صنعت و بنگاه ها را از مهمترین اهداف این کار گروه عنوان کرد.
اسلامیان اظهار داشت: برنامه های راهبردی مبتنی بر مولفه ها و چالش های قابل شناسایی در دو بخش درون بنگاهی و برون بنگاهی تدوین می شود.
وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی بین شرکت های زیر مجموعه صندوق های چهارگانه منجر به اثر گذاری در سطح ملی می شود.
اسلامیان تصریح کرد: ظرف ۱۰ روز اعضای کارگروه باید شیوه نامه اجرایی آن مطالعه و نظرات خود را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه ایران در حوزه فولاد باید در سطح جهانی ماندگار شود، تاکید کرد: دولت مصصم به تحول اقتصادی در حوزه انرژی، سنگ معدن و فولاد است.
وی ادامه داد: باید تصیصمات اشتباهی که در دوره های گذشته صورت گرفته آسیب شناسی شود تا منجر به حفظ اشتغال شده و نقشه راهی در حوزه فولاد باشد.
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این کارگروه تخصصی گفت: صنعت فولاد و صنعت پتروشیمی دو صنعت وابسته به این وزارتخانه است که بیشترین اشتغالزایی و تراکم نیروی انسانی در صنعت فولاد است.
حجت الله میرزایی با اشاره به وظایف کوتاه مدت این افزود: مسایل جاری و عمومی صنایع فولاد و مسایل ویژه بنگاه های اقتصادی به طور جدی در این کارگروه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: برای بلند مدت تدوین سند راهبردی صنعت فولاد با چشم انداز ۲۰ ساله مدنظر این کار گروه تخصصی خواهد بود.
میرزایی تاکید کرد: این کارگروه قابلیت تبدیل شدن به پایگاهی برای شناسایی مشکلات صنعت فولاد و رفع موانع تولید را دارد.
در این کارگروه مدیران صنعت فولاد و معادن زغال سنگ به بحث و تبادل نظر حول محور مشکلات هلدینگ های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.
از بین ۱۶ سازمان و صندوق بیمه گذار اجتماعی چهار نهاد بزرگ سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان عشایر کشور زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کنند.
تشکیل کارگروه های صنایع همگن در حوزه های مختلف همچون نفت و گاز، فولاد، عمران و ساخت و ساز از جمله تدابیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش هم افزایی در بین شرکت های چهار صندوق یاد شده است.