مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی:

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برای روز جهانی سالمند در خانه امید تبریز برگزار شد

مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی گفت: برای نکوداشت روز جهانی سالمند که اول اکتبر مصادف با نهم مهرماه ۱۴۰۲ خواهد بود، نشست هم اندیشی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، بنیاد فرزانگان، کانون های بازنشستگی و هیات امنای خانه امید تبریز و اداره کل بهزیستی در خانه امید تبریز برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، در این نشست، «طاهره احمد زاده» مدیر صندوق بازنشستگی استان ضمن تشکر از حضور و فعالیت داوطلبانه اعضای حاضر در جلسه، در امر خدمات رسانی به بازنشستگان و سالمندان، اظهار کرد: نقش و حضور صندوق بازنشستگی به عنوان یکی از اعضا در شورای سالمندان با توجه به جامعه هدفی که دارد، بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت خانه امید تبریز و فعال سازی آن با نیازهای مرتبط در امور سالمندی، نکوداشت سالمندان بویژه بازنشستگان را از وظایف ذاتی صندوق بازنشستگی و مربوط به تمام روزهای سال دانست.

احمدزاده تاکید کرد: برنامه ریزی و آماده سازی زیر ساخت ها، آموزش و تست های مربوط به سلامت و بهداشت در دوران «قبل از سالمندی»، توانمندسازی و برنامه ریزی اوقات فراغت و تشویق به ورزش و تغذیه مناسب و سلامت در«دوران سالمندی » و حمایت همه جانبه دولت و ثمن ها در حوزه خدمات درمان و معیشت برای «دوران سالمندی پرخطر» ضروری است.

در ادامه این نشست، اسکندرنژاد، رئیس هیئت مدیره بنیاد فرزانگان ضمن اشاره به شعار روز جهانی سالمندان با عنوان «تاب آوری سالمندان در دنیای در حال تغییر» و تأکید بر مسئله رشد جمعیت سالمندی، گفت: براساس پیش بینی ها تا سال ۱۴۳۲ یک سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی افزود: بنابراین، رسیدگی به امور سالمندان و پیشکسوتان بسیار مهم و ضروری است.

اسکندرنژاد همچنین با اشاره به اینکه هر ساله، اول اکتبر  به عنوان «روز جهانی سالمندان» گرامی داشته می‌شود، گفت: این روز با هدف ارج نهادن به مشارکت سالمندان در جامعه و بررسی مشکلات پیش روی آنها تعیین شده است.

در این نشست هم اندیشی، هریک از اعضا پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص اجرای بهتر و متفاوت تر آیین روز جهانی سالمند نسبت به سال های گذشته و همچنین هفته سالمند مطرح کردند.

دعوت و تقدیر از سالمندان موفق، برپایی ایستگاه سلامت و غربالگری در خانه امید تبریز شامل بینائی سنجی، شنوایی سنجی، تست پوکی استخوان و سایر تست های این دوران، بازدید از سرای سالمندان، برگزاری مسابقه عکاسی خانواده و سالمند، ایجاد خط ارتباطی مددکار بهزیستی با سالمند تنها و برگزاری سمینارهای آموزشی از جمله برنامه های پیشنهادی و قابل اجرا برای هفته سالمند در استان آذربایجان شرقی بود که به تصویب اعضای این نشست رسید.