افتتاح دو طرح ملی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در فرودگاه امام خمینی (ره)

دو طرح ملی «انبار سردخانه ای» و «انبار پردازش» شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی (ره) وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری افتتاح شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، دو طرح ملی «انبار سردخانه‌ای» ۱۵۶۶ متری و «انبار پردازش» ۲۲۰۰ متری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام‌خمینی (ره) افتتاح و به بهره برداری رسید.
ولی آذروش، مدیرعامل و نایب‌رییس هیأت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، افتتاح این دو طرح ملی در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام‌خمینی(ره) را نشان‌دهنده عزم ملی دانست و افزود: در حال حاضر سهم شرکت انبارهای عمومی امام‌خمینی(ره) از بخش کارگوی هوایی کشور ۹۷ درصد است، بنابراین، ضروری است با کمک و همکاری متقابل، احیای «جاده ابریشم هوایی» به سرعت دنبال شود.
آذروش با بیان اینکه احیای جاده ابریشم هوایی، کارِ بسیار ویژه و اررزشمندی است، گفت: دلیل دیگر بر اهمیت این موضوع، سهم ۳۸ درصدی ارزش‌افزوده کالاها از حمل و نقل هوایی است که بخشی از طرح های توجیهی در پروژه های توسعه‌ای در فرودگاه امام‌خمینی(ره) محسوب می شود.
وی با تاکید بر سابقه بیش از ۵۰ ساله شرکت انبارهای عمومی و گمرکی ایران، خاطرنشان کرد: باید با تلاش بیشتر، بستر حضور این شرکت، در بنادر جنوبی کشور و همچنین بنادر خشک داخل کشور فراهم شود؛ چراکه تجربه، علم و نیروی انسانی متخصص در مجموعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برای دستیابی به این اهداف وجود دارد.
وی احداث سردخانه در تمامی شعب را از جمله طرح‌های توسعه‌ای در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برشمرد و افزود: خوشبختانه با احداث سردخانه شرکت امام‌خمینی(ره)، امکان صادرات هوایی بهنگام برای کالاهای با سرعت فساد بالا مانند دارو و مواد اولیه آن، انواع میوه و گل فراهم می شود.
آذروش تاکید کرد: با اجرای این طرح ها، در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، تلاش مناسبی برای اجرایی شدن مَنویات مقام معظم رهبری صورت گرفته است که افتخاری برای شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به شمار می رود.
آذروش اعتبار این دو طرح ملی را حدود ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: احداث سردخانه و انبار پردازش به عنوان حلقه های زنجیره تامین و صنعت لجستیک کشور، می تواند رضایت مندیِ صاحبان کالا و ارباب رجوع را فراهم کرده و با این گام، «اقدام و عمل» در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی امام‌خمینی(ره) عملاً محقق شود.