حمایت بیمه ای دولت فرانسه از مهاجرین فرانسوی

دولت فرانسه با تشکیل صندوق بیمه فرانسویان خارج از کشور، از مهاجرین این کشور در خارج از فرانسه، در قالب اجرای طرح بیمه اختیاری، حمایت های اجتماعی می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از سازمان توسعه همکاری های اقتصادی، با راه اندازی صندوق بیمه فرانسویان خارج از این کشور توسط دولت فرانسه، خدماتی از جمله پوشش بیمه بیماری ها، بارداری، ازکارافتادگی، حوادث ناشی از کار و بیماری های شغلی و همچنین مستمری بازنشستگی به مهاجرین فرانسوی ارائه می شود.
صندوق بیمه فرانسویان خارج از کشور، به منظور برخوداری بیمه شدگان از مزایای پوشش هزینه های بستری در بیمارستان ها، اقدام به عقد قرارداد با موسسات درمانی خارج از این کشور کرده است که شبکه ای متشکل از ۴۴ موسسه در ۱۸ کشور، طرف قرارداد این صندوق هستند.
با اجرای این طرح، فرانسویان شاغل درخارج از این کشور، می توانند با درنظر گرفتن وضعیت تأهل و یا تجرد و همچنین شرایط خانوادگی، از امکانات مالی یک یا چند مورد از خدمات فوق بهره مند شوند. فرانسویان غیرشاغل در خارج از فرانسه نیز صرف نظر از موقعیت محلی خود، می توانند در برابر بیماری و هزینه های بارداری و زایمان بیمه شوند.

ترجمه: فریبا بهزاد