تسویه تمام بدهی شرکت هواپیمایی آسمان تا سه هفته آینده

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با افزایش سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان از ۵۰۰ میلیارد ریال به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، تمام بدهی های این شرکت تا سه هفته آینده تسویه می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، احمدرضا نیک کار اصفهانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آسمان به پنج بانک بزرگ بدهی زیادی داشت، اما تاکنون بدهی چهار بانک پرداخت شده است و بدهی به یک بانک دیگر تا سه هفته آینده تسویه می شود.
وی با بیان اینکه برای افزایش کارآیی شرکت هواپیمایی آسمان، ۱۰ هواپیمای زمین‏گیر این شرکت با تامین قطعات و موتور مورد نیاز بار دیگر قابل استفاده شده اند، گفت: هم اکنون بیش از ۱۸ فروند هواپیما در این شرکت فعال است و درصد هستیم در آینده با خرید هواپیماهای جدید، ناوگان این شرکت را نوسازی کنیم.
نیک کار اصفهانی افزود: براساس الزام سازمان هواپیمایی کشوری و با برنامه ریزی های انجام شده، سرمایه این شرکت به ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. شرکت آسمان دومین شرکت هواپیمایی ایرانی است که توانسته سرمایه خود را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه شرکت آسمان بیش از سه هزار نفر نیرو داشته که به دلیل شرایط اقتصادی، اجازه تعدیل این نیروها را ندادیم، گفت: اما با افزایش ناوگان هوایی و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز و افزایش پروازهای هوایی این شرکت، همه نیروها اکنون در شرکت هواپیمایی آسمان مشغول به کار هستند و ظرفیت پروازها نیز به دو برابر افزایش یافته است.
به گفته وی، شرکت آتیه صبا برای نوسازی ناوگان هوایی شرکت آسمان با بیشتر شرکت های سازنده هواپیما در جهان وارد مذاکره شده تا در صورت صدور مجوز اوفک (خزانه داری امریکا) بتواند ناوگان جدیدی را برای مسیرهای کوتاه و بلند برای شرکت آسمان خریداری کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا همچنین تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های حمل ونقل در حوزه های ریلی، هوایی، دریایی و افزایش بهره وری در این بخش، مهم ترین برنامه این شرکت در زمینه حمل و نقل است.
وی بر افزایش سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و گردشگری برای کارآفرینی بیشتر برای جوانان متخصص ایرانی تاکید کرد و گفت: هرگونه سرمایه گذاری در این بخش، زمینه تشکیل حمل و نقل چند وجهی را برای ایران در بخش های بار و مسافر در سطح بین المللی فراهم می کند.
نیک کار در ادامه از ساخت نخستین آزادراه کنار گذر شرق به طول ۱۰۰ کیلومتر در دو قطعه و در مدت دو سال به صورت بتنی خبرداد و افزود: قطعه نطنز – اصفهانِ این آزاد راه، به طول ۶۵ کیلومتر به صورت بتنی ساخته می شود و این شرکت در این بخش ۳۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این آزاد راه هفته آینده آغاز می شود، گفت: این آزاد راه تا سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.
نیک کار ادامه داد: با تامین اعتبارات مالی شبانه روزی برای ساخت نخستین آزاد راه بتنی کشور، تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از سیمان مازاد کشور، سالیانه ۹۰ میلیون دلار نیز در زمینه مصرف سوخت صرفه جویی کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به افزایش کاربرد قطارهای سریع السیر در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: این شرکت نیز به دنبال سرمایه گذاری در حوزه قطارهای سریع السیر در مسیر تهران – مشهد است و تاکنون با چند شرکت مطرح از جمله میتسوبیشی ژاپن برای خرید این قطارها وارد مذاکره شده تا بتواند آن را عملیاتی کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با بیان اینکه این شرکت برای فعالیت ۲۴۰ شعبه فروشگاه کفش ملی در کشور برنامه ریزی کرده است، افزود: شرکت آتیه صبا با همکاری دانشگاه بنتو ایتالیا در نظر دارد بار دیگر تولید کفش ملی را در کشور آغاز کند تا خانواده های ایرانی بتوانند از این کفش استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اکنون یک سوم سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران متعلق به این شرکت است، گفت: در نظر داریم با واگذاری یک سوم سهام خود به شستا، سهام خود در یکی از این شرکت ها را به حدود ۷۰ درصد برسانیم تا با مدیریت واحد بتوانیم در یکی از این دو شرکت، به فعالیت خود ادامه دهیم.
نیک کار، همچنین از نوسازی ۶۴ هتل ایرانگردی و جهانگردی در کشور خبر داد و گفت: همه این هتل ها اکنون در شرایط فرسوده ای قرار دارند و شرکت آتیه صبا در نظر دارد با تربیت نیروی انسانی متخصص در امور هتلداری با همکاری دانشگاه زوریخ سوئیس، همه این هتل ها را به شکل ۵ ستاره حلال تبدیل کند؛ در مرحله نخست نیز ساخت هتل ۵ ستاره در اصفهان، در آینده ای نزدیک آغاز می شود.