بازنشسته‌ای در نوبت وام نداریم

مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر بازنشسته‌ای که در نوبت وام باشد نداریم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عباس رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه به تمام ثبت‌نام شدگان وام تعلق گرفته و حتی امکان پرداخت مجدد به بازنشستگان فراهم شده است، گفت: از سال ۹۳، مبلغ وامی که به بازنشستگان پرداخت می‌شد، ‌بسیار کم بود و تنها حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر را شامل می شد.
رشیدی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت جدید اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای این وام‌ها در نظر گرفته شد، اظهار داشت: به طوریکه در سال ۹۳، به ۲۰۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه داده شد و سال گذشته نیز ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنی گفت: برای امسال نیز در حال رایزنی هستیم تا وام‌های قرض‌الحسنه بیشتر از گذشته شود. در سال گذشته، سقف وام ۲ میلیون تومان بود که باید دید در رایزنی‌های جدید این سقف، چه میزان افزایش می‌یابد.
رشیدی یادآور شد: در ارتباط با پرداخت وام‌های ضروری ۲ میلیون تومان، سال گذشته مشکلی در پرداخت آن به بازنشستگان وجود نداشت. در سنوات گذشته به کسانی که وام گرفته بودند نمی‌توانستیم مجدداً وام بدهیم، اما با افزایش اعتبارات، این امر ممکن شد.
مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: ‌اعتبار سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و تلاش شده برای امسال هم همین رقم باقی بماند، اما باید دید منابع مالی، در سال جاری تا چه میزان برای وام ها به ما اجازه پرداخت خواهد داد.