سمینارفنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی برگزار شد

سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی با عنوان “سمینار فنی کارایی اجرایی و عملیاتی” درتهران از تاریخ ۳۰ لغایت ۳۱ آگوست ۲۰۱۶ برابر با ۹ و ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ در هتل همای تهران برگزارشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این سمینار منطقه ای با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر در اموربین الملل، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و سایر نمایندگان سازمانهای بیمه گر کشورهای کره جنوبی، مالزی، هند و نپال و به میزبانی سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، برپا شد.
فن آوری اطلاعات و ارتباطات، منابع انسانی و ساختار سازمانی و گسترش دامنه پوشش از موضوعات مورد بحث در این کنفرانس به شمار می آید.
هانس هورست کنکلوسکی، دبیرکل اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی در این سمینار اظهار داشت: اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) همواره تلاش می کند که رهنمودهایی را برای سازمان های تأمین اجتماعی همه کشورها تهیه کرده و در تولید دانش بیمه های اجتماعی در سراسر جهان سهیم باشد.
وی افزود: باید توجه داشت که این رهنمودها به صورت کلی و با درنظرگرفتن شرایط کشورهای مختلف است و باید هرکشور باتوجه به شرایط خود از این رهنمودها بهره مند شود.
کنکلوسکی ضمن اشاره به مسوولیت وسیع اتحادیه، گسترش بیمه های اجتماعی، اجرای طرح های نوین درکشورهای عضو، استفاده بهینه از منابع انسانی و گسترشICT را از مهمترین مسوولیت های ایسا دانست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کارگروه نخست این سمینار اختصاص به موضوع ICT داشت که در این کارگروه نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری کشورمان و همچنین نماینده سازمان بیمه کارکنان دولتی کشور هندوستان، به ارائه گزارش درخصوص تجارب سازمان خود در استفاده از ICT پرداختند.
سپس نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی ایران و دپارتمان سازمان ملی بازنشستگی جمهوری کره، در کارگروه منابع انسانی،گزارش های خود ارائه داده و در انتها درکارگروه نهایی که در روز دوم با موضوع گسترش پوشش بیمه ای برگزارشد، نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی ایران، سازمان بیمه کارکنان دولتی کشور هندوستان و صندوق احتیاط کارکنان کشور نپال به ارائه گزارش خود پرداختند.