فاز نخست مجتمع صبافولاد امسال به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ انرژی) از بهره برداری از فاز نخست مجتمع صبا فولاد خلیج فارس در نیمه دوم سال جاری خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از هلدینگ انرژی، علیرضا برادران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی این پروژه در یک سال گذشته، گفت: فاز نخست مجتمع صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید سالانه ۱.۶ میلیون تن در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.
برادران اظهار داشت: صبا فولاد خلیج فارس به مدد تلاش همکاران و حمایت های شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در طول سال گذشته پیشرفت مطلوبی داشته است.
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: با توجه به فضای مثبت پسابرجام، صبا فولاد خلیج فارس نیز در اجرای طرح های توسعه ای خود از حضور سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هرمزگان دارای ظرفیت مناسب به لحاظ دسترسی به آب های آزاد است، گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، این هلدینگ در تولید محصولات، نگاه صادرات محور دارد.
برادران با اشاره به رکود در حوزه بازار فولاد، یادآور شد: با توجه به تولید محصول خاص در این کارخانه نگران رکود نیستیم، محصول این مجتمع بازار خود را دارد. به رغم وجود موانع اقتصادی، با جذب سرمایه گذاران و مشارکت با شرکت های خارجی و داخلی نسبت به تکمیل خطوط نورد، ذوب و ریخته گری در این کارخانه اقدام خواهد شد.
برادران استفاده از فناوری های نوین را از دیگر برنامه های این هلدینگ عنوان کرد و گفت: عمده سرمایه گذاری صندوق در منطقه عسلویه متمرکز شده، اما در هرمزگان نیز با توجه به ظرفیت های ویژه ای که وجود دارد، در زمینه توسعه صنایع پایین دستی سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: در حال حاضر هیچ پروژه غیرفعالی در هلدینگ انرژی باقی نمانده و تمام پروژه ها فعال است.