به مناسبت گرامیداشت هفته دولت انجام شد؛

سخنرانی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه پیش از خطبه های نماز جمعه

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه در روز جمعه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور در نماز جمعه شهر کرمانشاه، پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه به سخنرانی پرداخت.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندو بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت کرمانشاه، «کاظم نجفی نیا» با اشاره به زحمات چندین ساله بازنشستگان که بهترین دوران طلائی عمر خود را صرف خدمت به جامعه کرده اند؛ خدمات، فعالیتها و اقدامات انجام شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

نجفی نیا گفت: در حوزه درمان با حمایت مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، سقف تعهدات بستری های عمومی و فوق تخصصی برداشته شده و کلیه خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش کامل بیمه تکمیلی قرار گرفت.

وی اعلام نمود: در استان کرمانشاه ۵۸ هزار نفر از بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار دارند.

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه اظهار داشت: در حوزه تسهیلات نیز خدمات خوبی ارائه می شود که از ان جمله می توان به افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ وام ضروری از ۱۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ با بهره ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه، افزایش تعداد مشمولین این تسهیلات از حدود ۲۵۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ به ۴۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

وی افزود: در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱ میلیارد تومان وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۲۷۰۰ نفر از عزیزان بازنشسته و موظف واریز شده است و تا پایان سال نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه امکان ثبت نام آنلاین از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس www.cspf.ir بدون ضامن فراهم است، گفت : در هر زمان از سال برای متقاضیان امکان ثبت نام وجود دارد.

نجفی نیا تصریح کرد: تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز با ۴۰ درصد افزایش از ۲۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱به ۳۵ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته که عزیزانی که تاریخ ازدواج آنها از ابتدای سال ۱۳۹۸ به بعد بوده میتوانید برای استفاده از این تسهیلات به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی گفت: خوشبختانه در سال جاری تسهیلات حمایت از پایان نامه دانشجویی نیز ۴۱ درصد افزایش داشته که برای کارشناسی ارشد از ۴ میلیون به ۶ میلیون تومان و دکتری نیز از ۶ میلیون به ۸ میلیون تومان رسیده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه افزود: در حوزه معیشت بازنشستگان نیز حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات معوق مراکز درمانی پرداخت شد و برای پرداخت ۹ همت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ با سازمان خصوصی سازی قراردادی منعقد شده است.

وی یادآور شد: با اجرای افزایش ۱۵ درصدی احکام بازنشستگان وزارت بهداشت از اسفند ۱۴۰۱ مطالبه ۲۳۰ هزار نفر از این عزیزان تحقق پیدا کرد.

نجفی نیا در ادامه از مسئولین استان خواست تا تمامی امکانات و مزایایی که برای شاغلین در نظر گرفته شده برای بازنشستگان آن دستگاه ها نیز در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در بحث سلامت بازنشستگان امسال پنجمین دوره مسابقات ورزشی از خرداد ماه آغاز شده و تا شهریور هم ادامه دارد؛ این سری از مسابقات در ۸ رشته ورزشی با حضور ۳۳۵ نفر از بازنشستگان استان در حال انجام است.

نجفی نیا با اشاره به معیشت، سلامت و منزلت به عنوان سه دغدغه بازنشستگان استان، گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یکی از دغدغه‌های بازنشستگان از سوی نمایندگان مجلس و دولت در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه و سرانجام برسد.