ریشه یابی علمی به حل بحران های صندوق های بازنشستگی کمک می کند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مشکلات صندوق های بازنشستگی باید به صورت علمی و دقیق بررسی شود، در غیر این صورت این معضلات حل نخواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمود اسلامیان در نشست «اقتصاد کلان و تاثیر آن بر صندوق های بازنشستگی» که امروز (سه شنبه) در محل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، گفت: اگر مشکلات و معضلات صندوق های بازنشستگی به صورت عالمانه و دقیق بررسی و ریشه یابی نشود در حل آن نیز ناتوان خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز به اصلاح ساختار و وضعیت صندوق ها باید این اصلاح انجام شود، اظهار داشت: نفت برای اقتصاد کشور مانند پدری بوده که هر گاه فرزند او دچار کمبود، سوء تدبیر و یا معضل می شده است با تزریق درآمدهای خود این مشکل را برطرف می کرد؛ اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که این پدر فوت شده و دیگر نقطه اتکایی به آن نداریم. بنابراین یا با ادامه روند فعلی از بین خواهیم رفت و یا با تدبیر درست بر مشکلات فائق می شویم.
وی یادآور شد: هیچ کجا خارج از صندوق ها نمی توان مشکلات آن ها را واکاوی کرد. بنابراین صندوق ها باید به صورت علمی و دقیق این مشکلات را بررسی کرده و راهکارهایی برای خروج از بحران ارائه دهند.
اسلامیان با اشاره به ۳۰ هزار میلیارد تومان کمک دولت به صندوق های بازنشستگی در سال گذشته، گفت: این کمک برابر با کل بودجه عمرانی کشور است که در بودجه عمرانی این عدد به راحتی قابل تزریق و نقد شونده نیست.
وی تاکید کرد: بعید است ادامه این روند شتابنده در کمک دولت به صندوق ها بتواند برای سال ها ادامه یابد.