پتروشیمی جم آماده تامین مواد اولیه تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن کشور

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی جم از اعلام آمادگی این پتروشیمی، برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلن در داخل کشور خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، حسین میرافضلی، با اشاره به تولید گرید PE100 در پتروشیمی جم، اظهار داشت: در دوران تحریم، شرکت بازل سوئیس، کاتالیست مورد نیاز جهت تولید این گرید را به شرکت های ایرانی نمی فروخت و مشکلات زیادی برای تولید این محصول در کشور وجود داشت، اما اکنون در پتروشیمی جم این کاتالیست با همکاری یک شرکت صاحب تکنولوژی چینی تولید می شود.
میرافضلی در نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان لوله پلی اتیلن، با تاکید بر اینکه طلسم تولید لوله های PE100 مشکی در ایران شکسته شده است، گفت: با تلاش شبانه روزی متخصصان داخلی، در سال اقتصاد مقاومتی، طلسم تولید و تامین کاتالیست و همچنین مستربچ مورد نیاز در داخل کشور شکسته شد.
وی تاکید کرد: انجام این مهم، منجر به رونق تولید در داخل و اشتغال زایی در صنایع مختلف خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: اکنون که مشکل تولید گرید پایپ مشکی در کشور برطرف شده است، پتروشیمی جم حاضر است مواد اولیه تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلن مشکی را تامین کند.
میرافضلی ادامه داد: تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلنی در داخل می توانند به جای خرید مواد اولیه از سایر کشورها، با انعقاد قرارداد بلند مدت، این مواد را از پتروشیمی جم تامین کنند و بنابراین، دیگر نیازی به واردات این مواد از خارج نخواهد بود.
وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخلی، پتروشمی جم با دریافت تضامین لازم، آماده فروش قراردادی مواد اولیه به انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن است، تصریح کرد: پتروشیمی جم می تواند، سالانه ۳۰۰ هزار تن گرید پایپ مشکی تولید و به بازار داخلی تزریق کند.
میرافضلی اظهار داشت: در صورت نیاز بیشتر بازار و تولیدکنندگان داخلی، پتروشیمی جم به همراه سایر شرکت های پتروشیمی می تواند تا یک میلیون تن از این گرید را تولید کند.
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به تولید گرید پایپ PE100 در کشور، یادآور شد: با تولید این گرید در پتروشیمی جم، ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۴۰۰ میلیون دلار ارز از کشور، امکان ایجاد فرصت شغلی برای چند هزار نفر در حوزه تولید لوله های پلی اتیلنی فراهم خواهد شد.
در ادامه این نشست، مدیرعامل انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن با بیان اینکه بازار لوله و اتصالات، سالانه نیاز به ۴۰۰ هزار تن گرید پایپ مشکی دارد، گفت: علاوه بر بازار داخلی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان ایران نیز مشتری این لوله ها هستند. در حال حاضر، مواد اولیه این لوله های مشکی توسط پتروشیمی جم تولید می شود.
بیوک صحاف، خاطرنشان کرد: پتروشیمی جم تنها تولید کننده گرید پایپ مشکی در کشور است و انتظار می رود تا همکاری تنگاتنگی میان این مجتمع پتروشمی با انجمن صنفی تولید کنندگان لوله پلی اتیلن کشور ایجاد شود تا از این طریق، مدل مشترکی برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان لوله مشکی در کشور شکل گیرد.
وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی، شرکت گاز و شرکت آب و فاضلاب مشتریان اصلی لوله های مشکی هستند، گفت: این انجمن علاقه مند است، قرارداد بلند مدتی برای خرید گرید پایپ مشکی با پتروشیمی جم منعقد کند. در صورت شکل گیری این همکاری، با افزایش تولید، می توان بازار لوله مشکی منطقه را در اختیار گرفت.
مدیرعامل انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن، همچنین تاکید کرد: از نظر کیفیت، گرید پایپ پتروشیمی جم باکیفیت ترین گرید موجود در بازار است. بیشتر مشتریان نیز خواستار لوله با مواد اولیه پتروشیمی جم هستند، چراکه این مواد اولیه، بهترین کیفیت را در سطح ایران و بازارهای خارجی دارد.