عملیات اجرایی پروژه آزادراه شرق اصفهان آغاز شد

عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی آغاز شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، عملیات اجرایی آزاد راه بتنی شرق اصفهان به طول ۹۳ کیلومتر که از آزاد راه نطنز-کاشان- اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان- شیراز ختم می‌شود، روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه با حضور دوتن از وزیران دولت تدبیر و امید به همراه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مسوولان استانی آغاز شد.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان گفت: کشور وارد دوران بهبود وضعیت اقتصادی شده است که از نشانه های آن می توان به افزایش ۹ درصدی حمل و نقل کالاهای صنعتی، افزایش چهار درصدی فروش سیمان، افزایش ۱۳ درصدی تولید کاشی و سرامیک، بالارفتن مصرف برق صنعتی و به جریان افتادن سرمایه در گردش اشاره کرد.
ربیعی با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت یازدهم، با ریزش نیروهای شغلی مواجه بودیم، اظهارداشت: طرح راهبردی دولت، حفظ ظرفیت اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها بود، بطوریکه در چند روز اخیر نیز سه صنعت تعطیل شده در استان لرستان احیا شده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق های بازنشستگی در کشور به خوبی شناخته نشده اند، گفت: در سال های گذشته مدیرانی ناکارآمد به این صندوق ها تحمیل می شد و این صندوق ها، به حیات خلوت عده خاصی تبدیل شده بود.
ربیعی با اشاره به برخی از برنامه های اجرا شده در دولت یازدهم برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: بیمه تکمیلی بازنشستگان، بدون کمک حتی یک ریال به این صندوق، انجام شد.
وی تاکید کرد: صندوق ها می توانند موتور توسعه ملی باشند و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه بسیار موثر است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عملیات اجرایی قطعات اول و دوم طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، در سه فاز با ۹۳ کیلومتر طول و احداث شش باند رفت‌ و برگشت و بیش از ۱۰ تقاطع غیرهمسطح اجرایی می شود. اجرای این طرح، کاهش مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور و در نتیجه، صرفه‌جویی در سوخت، حفظ محیط زیست و کاهش حوادث جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت.
اجرای این طرح ملی، به دلیل کمبود اعتبار، هشت سال معطل مانده بود که با سرمایه‌گذاری شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و همراهی دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد.