ضرورت ثبات تفکر مدیریتی در صندوق بازنشستگی کشوری

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بر لزوم ثبات تفکر مدیریتی در صندوق های بازنشستگی، تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت الله ایزدی اظهار داشت: در صندوق های بازنشستگی، با توجه به اینکه تصمیمات این صندوق ها عموماً به گذشته، حال و آینده افراد ذینفع مرتبط است، ثبات تفکر مدیریتی می تواند در اتخاذ تدابیر سنجیده و کارشناسی شده تاثیر گذار باشد.
ایزدی تاکید کرد: ذهنیت مشترک مدیریتی در تعامل مدیرعامل و هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری برای تصمیم سازی صحیح به عنوان یک اصل مهم، مورد توجه است.
وی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی، فاصله بین سیاستگذاری و اجرا را در صندوق بازنشستگی به حداقل رسانده است، اظهار داشت: تعامل مطلوب هیات مدیره و مدیرعامل در دوسال اخیر، منجر به تحقق اهداف صندوق بازنشستگی بر اساس خِرد جمعی شده و میزان خطاها را به حداقل رسانده است.
وی بیان داشت: انتخاب نماینده جهت حضور در مجامع عمومی شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، از سوی هیات مدیره با مشورت مدیران اجرایی صورت می گیرد، تا در این زمینه به صورت تخصصی عمل شود.
ایزدی با بیان اینکه صندوق حلقه اتصال بازنشستگان با دولت است، افزود: صندوق بازنشستگی کشوری نمی تواند از حقوق بازنشستگان عدول کند و در بدنه دولت، مدافع حقوق آنان است.
رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: رسالت اصلی صندوق بازنشستگی کشوری، تسهیل امور مربوط به بازنشستگان کشوری است و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی را تحمل نمی کند.
ایزدی گفت: بررسی و نظارت بر خط مشی، راهبردهای کلان و برنامه های اجرایی لازم برای دستیابی به اهداف صندوق، از وظایف هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری است.
وی، بررسی و تایید بودجه، صورت های مالی و عملکرد سالانه صندوق جهت ارائه به هیات امنا، بررسی و تایید آیین نامه های مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی، بررسی و تایید ساختار تشکیلات کلان صندوق و ارائه به هیات امنا، تصویب تشکیلات تفصیلی صندوق، بررسی و تایید نحوه استفاده و بهره برداری از وجوه و ذخائر صندوق و همچنین سرمایه گذاری ها و پیشنهاد آن به هیات امنا را از دیگر وظایف و اختیارات هیات مدیره صندوق عنوان کرد.

خبرنگار: مینا شیروانی
عکاس: سید حمزه قاضی میرسعید