روایت اینفوگرافیک صندوق بازنشستگی کشوری از ۸ سال دفاع مقدس

صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت هفته دفاع مقدس، طرح گرافیک اطلاع رسان (اینفوگرافیک) با عنوان «روایت های آماری هشت سال دفاع مقدس» را طراحی و منتشر کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، همزمان با فرارسیدن ۳۱ شهریور و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، صندوق بازنشستگی کشوری با طرحی اینفوگرافیک، روایت تصویری تازه ای از هشت سال دفاع مقدس، منتشر کرده است.
بر این اساس، در طول دو هزار و ۸۸۷ روز جنگ نابرابر و تحمیلی رژیم متجاوز بعث عراق با ایران، هزار روز جنگ فعال صورت گرفته که از این میان ۷۹۳ روز حمله از سوی رزمندگان کشورمان و ۲۰۷ روز حمله از سوی عراق صورت گرفته است.
در طول هشت سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی ایران در دست دشمن باقی نماند که این افتخار، در تاریخ ۴۰۰ سال گذشته کشورمان، بی نظیر است.
آمار هشت سال دفاع مقدس در طرح گرافیک اطلاع رسان صندوق بازنشستگی کشوری نشان می دهد که در این نبرد نابرابر، ۱۸۸ هزار و ۱۵ نفر از فرزندان کشورمان با میانگین سنی ۲۲ سال شهید شده اند. بیش از ۲۵ هزار نفر مفقود الاثر و ۱۰۰ هزار نفر نیز جانباز شیمیایی از هشت سال دفاع مقدس برجای مانده است.
بیش از ۶۳ درصد از حملات عراق به شهرهای ایران با هواپیما، ۳۲ درصد با توپخانه و در حدود پنج درصد نیز با موشک صورت گرفته و ۱۲۷ شهر از شهرهای کشورمان مورد تهاجم هوایی و موشکی دشمن قرار گرفته است.
در گزارش هیات اعزامی سازمان ملل متحد که در خردادماه ۱۳۷۰ وارد تهران شدند، اعلام شده است که در طول جنگ پنج استان ایران صحنه نبرد بوده، ۱۱ استان مورد حمله قرار گرفته و ۵۰۰ شهر و چهار هزار روستای کشورمان نیز از جنگ خسارت دیده اند.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور

جهت مشاهده تصویر اصلی این گرافیک اطلاع رسان می توانید به صفحه نخست سایت صندوق بازنشستگی کشوری یا لینک http://cspf.ir/Content/Images/DefaMoghadas.jpg مراجعه نمایید.