ایمن سازی محیط کار به توسعه اشتغال در کشور کمک می کند

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح ایمن سازی محیط کار، هزینه بیماری های ناشی از حوادث کار و بازنشستگی صرف توسعه اشتغال و ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری مهر، سید حسن هفده تن، اظهار داشت: مرگ ناشی از بیماری های شغلی در دوران بازنشستگی شش برابر حوادث ناشی از کار است که بازنشستگان را به دلیل هزینه‌های بسیار بالا به کام مرگ می‌برد.
هفده تن تصریح کرد: این مقوله سهمی بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه طرحی نظیر ایمن سازی محیط کار، ?? سال پیش در ژاپن اجرایی شده است، گفت: اگر این طرح در ایران اجرا شود، هزینه‌ بیماری‌های ناشی از حوادث کار و بازنشستگی، صرف توسعه اشتغال و ایجاد ??? هزار شغل در سال می شود.
هفده تن تاکید کرد: آثار این طرح تا هشت سال آینده به ثمر می رسد که می تواند هزینه‌های زیادی را از دوش کارگر، کارفرما، دولت و به ویژه صندوق تامین اجتماعی برداشته و از حوادث ناشی از کار نیز به شدت جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه در حوزه روابط کار در دولت یازدهم برنامه‌های جدیدی طراحی شده است که آثار آن ها در بلندمدت نمایان می‌شوند، افزود: «ایمن سازی محیط کار»، «سالم سازی محیط کار»، «خودبازرسی درون کارگاهی»، «عاری‌سازی کارگاه‌های تولیدی از بیماری‌های آلاینده‌های شغلی»، «نظام ارزیابی مشاغل»، «ساماندهی توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی» و سیستم جدید «رسیدگی به دعاوی کار» برنامه‌های این وزاتخانه در حوزه روابط کار هستند که در بلندمدت به بزرگ‌سازی اقتصاد ملی، صیانت از نیروی کار، بهبود ساختار مزد، امنیت شغلی و پایدارسازی صندوق تامین اجتماعی کمک می‌کند.