توجه جدی سازمان OECD به انجام محاسبات اکچوئری در منطقه آسیا و اقیانوسیه

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) توجه ویژه ای به انجام محاسبات اکچوئری در منطقه آسیا و اقیانوسیه دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، این سازمان از سال ۱۹۸۲ میلادی، اطلاعات مرتبط با محاسبات بیمه ای (اکچوئری) کشورهای عضو و روش های مرتبط با این نوع محاسبات را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند.
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در مدت ۳۴ سال گذشته، اطلاعات مورد نیاز خود را از نهادهای رسمی کشورهای عضو OECD بدست آورده و یافته هایی چون میزان حق بیمه و میزان سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای را در اختیار سایر کشورها قرار می دهد.
همچنین این سازمان از سال ۱۹۸۳ میلادی، اطلاعات بدست آمده از محاسبات بیمه ای کشورهای عضو را با سرفصل های جدید تدوین کرده است. در سال های اخیر نیز، ترازنامه و احکام بیمه ای منطقه آسیا و اقیانوسیه را براساس چارچوب آماری این سازمان تنظیم کرده و با انتشار یک سالنامه بیمه ای به بیان چشم انداز بیمه ای در جهان می پردازد.
سالنامه بیمه ای کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) هر ساله با انتشار آمار رسمی بیمه ای کشورهای عضو، اطلاعات کاملی از انواع بیمه، میزان حق بیمه، مطالبات بیمه ای، میزان سرمایه گذاری شرکت ها، تعداد شرکت های بیمه ای و کارکنان تحت پوشش این شرکت ها را ارائه می کند.
این نشریه علاوه بر ارائه اطلاعات آماری بیمه، با هدف بهبود عملکرد صنعت بیمه ای و سلامت در جهان، به ارائه مطالب ارزشمندی در زمینه توسعه بخش های مختلف بیمه ای در کشورهای تحت پوشش می پردازد.

ترجمه: فریبا بهزاد