شعار روز جهانی سالمندان: «نه به هرگونه تبعیض سنی»

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: شعار روز جهانی سالمندان در سال ۲۰۱۶ میلادی «نه علیه هرگونه تبعیض سنی» تعیین شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از پایگاه خبری سازمان بهزیستی کشور، فرید براتی سده با اشاره به شعار روز جهانی سالمندان، گفت: اول اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده و به همین مناسبت نیز شعار «نه علیه هرگونه تبعیض سنی» برای سال ۲۰۱۶ تعیین شده است.
براتی سده تصریح کرد: در کشورمان برای تکریم سالمندان و بازنشستگان یک هفته تعیین شده و برای هر روز آن یک شعار ویژه مشخص شده است.
وی با اعلام عناوین روزهای هفته تکریم سالمندان و بازنشستگان (۴ تا ۱۰ مهرماه)، گفت: روز یکشنبه چهار مهرماه و نخستین روز از هفته تکریم سالمندان و بازنشستگان به نام «سالمند، رفاه اجتماعی و محیط توانمند ساز»، روز دوشنبه با شعار «سالمند مستقل و فعال و با نشاط»، روز سه شنبه با شعار «خانواده و بازنشستگان»، روز چهارشنبه با عنوان «سالمندان و سبک زندگی سالم»، پنجشنبه به نام «سالمندان، حقوق شهروندی و قانون»، جمعه با شعار «سالمندان و ارزش‌های فرهنگی» و روز شنبه برابر با اول اکتبر نیز با عنوان جهانی «نه علیه هرگونه تبعیض سنی» تعیین شده است.