کتاب «شروعی دوباره در دوران بازنشستگی» روانه بازار نشر شد

«شروعی دوباره در دوران بازنشستگی» به قلم کِن بلانچارد و مورتون شویتز از سوی انتشارات ابوعطا منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کتاب «شروعی دوباره در دوران بازنشستگی» به قلم کِن بلانچارد و مورتون شویتز با ترجمه شاهین برادران توسط انتشارات ابوعطا منتشر و روانه بازار کتاب شد.
نویسندگان این کتاب که رمانی آموزشی است، تلاش کرده اند با طرح مشکلات جسمی، روحی و معنوی دوران بازنشستگی که ممکن است اثرات منفی بر روی افراد برجای گذارد، راه کارهای جالب و اثربخشی ارائه دهند تا این دوران را به بهترین دوران بازنشستگان تبدیل کنند.
به اعتقاد نویسندگان کتاب، بیشتر افراد به‌ جای اینکه به سال‌ های بعدی عمر خود به‌ عنوان یک فرصت جالب نگاه کنند، فکر می‌ کنند که باید آن را تحمل کنند. تحقیقات ثابت کرده است، افرادی که این سال‌ ها را بدون عقب‌ نشینی و در انتظار اتفاقات مأیوس‌ کننده مانده اند، با شور و حرارت بپذیرند، سال‌ های باقی‌ مانده را به‌ عنوان بهترین دوره‌ ی زندگی خود می بینند.
در بخشی از مقدمه این کتاب اشاره شده است که با وجود اینکه برخی از سالخورده ها بقیه عمر خود را یک فرصت می بینند، بعضی دیگر از آن بهره مند نشده و منزوی می شوند. بررسی نویسندگان کتاب نشان می دهد که این ویژگی، تنها محدود به سالخوردگان نبوده و فرزندان میان سال افراد سالخورده یا برخی دیگر از افراد میان سال نیز معتقدند که سال های خوب زندگی شان گذشته است. بنابراین، باورهای افراد درباره پیری و زندگی، در نوع نگرش افراد سالخورده به این دوران نقش اساسی دارد.
کِن بلانچارد و مورتون شویتز همچنین نتیجه گیری می کنند که اگر به افرادی که تنها زندگی را تحمل می کنند، کمک شود تا به گونه ای متفاوت فکر کنند، رفتارشان تغییر کرده و دوباره شروع می کنند.