همکاری ایفمارک و کفش ملّی/کفش های ملی شناسنامه دار می شوند

گروه صنعتی کفش ملی و مرکز پزشکی فیفا (ایفمارک) در ایران، برای تولید کفش های استاندارد با یکدیگر همکاری می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی کفش ملی، گروه بیومکانیک مرکز پزشکی فیفا (ایفمارک) و مهندسین طراح گروه صنعتی کفش ملّی، مدتی است به منظور طراحی و تولید کفش های استاندارد و همچنین صدور شناسنامه پزشکی برای کفش های ورزشی، با یکدیگر همکاری می کنند.
زهره هراتیان، رئیس ایفمارک در ایران با اشاره به اینکه ۵۰ کشور دنیا عضو این مرکز هستند، گفت: وظیفه این مرکز، پیشگیری و جلوگیری از آسیب های ورزشی در فوتبال و سایر رشته های ورزشی است و به همین منظور، کمیته های مختلفی از جمله تغذیه، بیومکانیک، مبارزه با دوپینگ، بازتوانی، ارتوپدی و قلب در این مرکز در حال فعالیت هستند.
هراتیان با بیان اینکه کمیته بیومکانیک ایفمارک در زمینه تولید کفش های ورزشی با استاندارد جهانی، نشست های متعددی با مدیرعامل گروه صنعتی ملّی برگزار کرده است، گفت: هدف از این جلسات شناسایی ظرفیت بالای کفش ملّی و نزدیک کردن آن به استانداردهای مورد نظر کمیته بیومکانیک ایفمارک است تا کفش هایی باکیفیت و مطابق بااستانداردهای جهانی به ویژه برای پاهای آسیب دیده در ایران تولید شود.
وی یادآور شد: قرار است گروه صنعتی کفش ملّی برای نصب دستگاه های اسکن پا و شناسایی پاهای آسیب دیده یا بیمار، تعدادی از فروشگاه های خود را در اختیار ایفمارک قرار دهد. همچنین آزمایشگاه تخصصی کفش ملّی، برای کفش های ورزشی استاندارد، شناسنامه پزشکی تخصصی صادر خواهد کرد.
رئیس ایفمارک در ایران، تصریح کرد: ایفمارک در حال مذاکره با چند نشان برتر تولید کفش در جهان برای همکاری با گروه صنعتی ملی است و قرار شده در روزهای پایانی مهرماه امسال، نمایندگان این شرکت ها به ایران سفر کنند.
هراتیان تاکید کرد: هدف ایفمارک و گروه صنعتی ملی در بلند مدت، تولید کفش های معتبر جهانی توسط کفش ملی است که رسیدن به این هدف نیازمند ایجاد ساختارهای لازم است.